ثبت ‌نام برای دریافت مسکن در قالب طرح اقدام ملی آغاز شد

آرش توکلی
1398/06/06
216
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ثبت ‌نام برای دریافت مسکن در قالب طرح اقدام ملی آغاز شد

یکی از اصلی ترین برنامه های دولت در بخش مسکن ساخت و تولید 400 واحد مسکونی با مشارکت بخش خصوصی می باشد. وزیر راه و شهرسازی همزمان با هفته دولت از شروع عملیات احداث آپارتمان ها در شهرهای مختلف کشور خبر داد.

یکی از اصلی ترین برنامه های دولت در بخش مسکن ساخت و تولید 400 واحد مسکونی با مشارکت بخش خصوصی می باشد. وزیر راه و شهرسازی همزمان با هفته دولت از شروع عملیات احداث آپارتمان ها در شهرهای مختلف کشور خبر داد و ابزار امیدواری کرد که با همکاری سایر ارگان ها زمین های دولتی بدون استفاده در اختیار انبوه سازان برای احداث واحدهای مسکونی جدید قرار گیرد. هدف اصلی طرح اقدام ملی تولید، خانه دار کردن اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه است که به دلیل قیمت تمام شده مسکن قادر به معامله ملک مورد نظر خود نشده اند. در این پروژه مصالح ساختمانی نیز با تخفیف و شرایط ویژه به سازندگان اعطا خواهد شد تا هزینه تمام شده ساخت به حداقل برسد .
با شروع هفته دولت، ثبت نام برای دریافت آپارتمان در قالب طرح اقدام ملی تولید 400 هزار واحد مسکونی به صورت پایلوت از استان کرمان آغاز شده که نقطه شروع رونق دهی بخش ساخت و ساز محسوب می شود و تمهیدات لازم برای ساخت و ساز در مناطق پیش بینی شده استان کرمان اتخاذ شده است. بنیاد مسکن نیز با مشارکت وزارت راه و شهرسازی اقدام به ساخت واحدهای مسکونی جدید در قالب طرح بازآفرینی شهری خواهد کرد و مجوز ساخت و تسهیلات بانکی ویژه ای برای سازندگان آپارتمان در قالب این طرح ارائه خواهد شد.
کارشناسان معتقد اند با توجه به رکود ساخت و ساز و عدم تمایل سازندگان برای ساخت واحدهای مسکونی جدید به دلیل نوسان شدید قیمت مصالح ساختمانی این طرح می تواند انگیزه و حضور انبوه سازان را افزایش دهد و اعطای تسهیلات دولتی مانند کارت خرید مصالح ساختمانی و در اختیار گذاشتن زمین رایگان دولتی باعث علاقه انبوه سازان برای مشارکت در تولید و عرضه 400 هزار واحد مسکونی خواهد شد.
هرچند که برخی از صاحب نظران در خصوص مکان های ساخت واحدهای مسکونی جدید و پیش بینی زیر ساخت های لازم در حاشیه شهرهای محل احداث این واحدها هشدار می دهند، اما پیش بینی می شود با اجرای این طرح بخشی از مشکلات تامین سرپناه برای اقشار مختلف جامعه مرتفع شود.
منبع: ایرنا

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.