حمایت از انبوه سازان با کارت های اعتباری خرید مصالح

آرش توکلی
1397/10/24
201
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حمایت از انبوه سازان با کارت های اعتباری خرید مصالح

در چند ماه گذشته میزان صدور پروانه های ساختمانی بر اساس آمار رسمی منتشر شده با کاهش 50 درصدی به خصوص در کلان شهرها روبه رو شده و وضعیت ساخت و ساز در شرایط بحرانی و رکود قرار گرفته است.

در چند ماه گذشته میزان صدور پروانه های ساختمانی بر اساس آمار رسمی منتشر شده با کاهش 50 درصدی به خصوص در کلان شهرها روبه رو شده و وضعیت ساخت و ساز در شرایط بحرانی و رکود قرار گرفته است. انبوه سازان معتقدند به دلیل نوسان شدید هزینه مصالح ساختمانی، سرمایه گذاری در این بخش دیگر صرفه اقتصادی ندارد و عدم ثبات قیمت ها باعث ضرر مالی و نیمه تعطیل شدن پروژه های مسکونی نیمه کاره شده است.
به گزارش متراژ، بازار خرید و فروش مسکن نیز متاثر از قدرت خرید مردم و تورم اقتصادی کاهش یافته و اقشار متوسط جامعه ناگزیر به مناطق حاشیه کلان شهرها و مناطق جنوبی مهاجرت نمودند. سوداگران بخش ملک و املاک نیز با تعرفه گذاری دلخواه و نجومی باعث بی تعادلی و رکود معاملات شده اند.
وزارت راه و شهرسازی و مجلس با رصد شرایط نامساعد در بخش مسکن طرح های مختلفی را جهت ساماندهی به این بازار و افزایش قدرت خرید مردم در دست بررسی قرار داده اند، اما تا به حال هیچ یک از این برنامه ها اجرایی نشده و در حد طرح باقی مانده است. عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است که با طرح اعطای کارت های اعتباری خرید مصالح به انبوه سازان بخشی از مشکلات این گروه حل خواهد شد و بار دیگر شاهد رونق در ساخت و ساز مسکن خواهیم بود.
سید حسین افضلی با تمجید از طرح های وزیر جدید راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در چند ماه اخیر شورای عالی مسکن برنامه های ویژه ای را برای حمایت از انبوه سازان تدوین نموده است که یکی از آن ها ارائه کارت های اعتباری خرید مصالح به بساز و بفروش ها می باشد.
بر اساس این طرح بانک به عنوان واسطه میان سازنده و تولید کننده مصالح قرار گرفته و پس از اخذ ضمانت های لازم شرایط خرید غیر نقدی مصالح را فراهم می سازد.
منبع: افکار نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.