خانه های کوچک با متراژ 40 متر، پرطرفدارترین ها در تهران!

الهه بهشتی
1398/07/22
885
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه های کوچک با متراژ 40 متر، پرطرفدارترین ها در تهران!

بررسی میزان معاملات مسکن در شهریور‌ماه امسال نشان دهنده این است که خانه های کوچک با متراژ زیر 40‌متر، پرطرفدارترین متراژ در تهران می باشند.

بررسی میزان معاملات مسکن در شهریور‌ماه امسال نشان می دهد که خانه های کوچک با متراژ زیر 40‌متر، پرطرفدارترین خانه ها در تهران هستند.
افزایش شدید قیمت مسکن باعث شده فشار تقاضا به سمت خانه ‌های کوچک تر زیر 40 متر برود که این امر، خود باعث افزایش تورم شدید در این گروه از آپارتمان ها شده است. پیش از این، واحد‌هایی با متراژ 60 تا 80 متری از محبوبیت خاصی بین متقاضیان ملک برخوردار بود که یکی از دلایل مهم محبوبیت این واحدها می توانست قیمت مناسب آن ها نسبت به واحدهای بزرگ‌تر باشد اما طی دو سال اخیر و با افزایش 200 درصدی قیمت مسکن، توان خرید مردم نیز کم شده و به همین علت، متقاضیان به خرید واحدهای کوچک‌ روی آورده اند.

 

رشد قیمت خانه های کوچک و کم متراژ در تهران

تعداد آپارتمان های کوچک در تهران نسبت به میزان تقاضا کمتر است و با توجه به این که این واحد‌ها در جنوب تهران از فراوانی بیشتری برخوردارند، قیمت کل این آپارتمان ها معمولا زیر یک میلیارد تومان است. اما نکته قابل توجه در رابطه با این واحد‌ها، نرخ رشد تورم آن ها نسبت به گروه های دیگر است. آمار نشان می دهد که این واحدهای کوچک، 75 درصد رشد قیمت داشته اند، این در حالی است که میانگین رشد قیمت مسکن نسبت به همین زمان در سال گذشته 57 درصد گزارش شده است. 
دلیل این افزایش میزان تورم را می توان مستقیما در افزایش تقاضا جستجو کرد. طبق گفته مشاوران املاک، با این که مالکان این واحدها تخفیف نمی دهند و افزایش قیمت آن ها نسبت به آپارتمان های دیگر بیشتر است، همچنان راحت‌تر از آپارتمان های بزرگ به فروش می رسند. همان طور که در نمودار زیر نمایش داده شده است، خانه های کوچک با متراژ بین 40 تا 60‌ متر، بیشترین تعداد معاملات را در شهریورماه امسال داشته اند؛ در گذشته آپارتمان های 60 تا 80 متری در این جایگاه قرار داشتند. در انتها امیدواریم سازندگان مسکن، ساخت و ساز آپارتمان های کوچک را در دستور کار خود قرار دهند تا با پایین آمدن میزان رقابت بر سر خرید این واحدها، رشد قیمت ها نیز کمتر شود.

 


بیشترین تعداد معاملات شهریور مربوط به خانه های کوچک است

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.