خلاصه آخرین اخبار خرید و فروش مسکن

الهه بهشتی
1398/08/11
274
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خلاصه آخرین اخبار خرید و فروش مسکن

با توجه به تعطیلات هفته گذشته، میزان خرید و فروش مسکن بسیار پایین بود که البته این امری طبیعی است و پیش بینی می شود با پایان تعطیلات، میزان معاملات مسکن نیز افزایش پیدا کند.

هفته گذشته تمامی اخبار بازار مسکن بر روی میزان خرید و فروش مسکن متمرکز بود. با توجه به تعطیلات هفته گذشته، میزان خرید و فروش مسکن بسیار پایین بود که البته این امری طبیعی است و پیش بینی می شود با پایان تعطیلات، میزان معاملات مسکن نیز افزایش پیدا کند.
با توجه به تعطیلات هفته اول آبان و مناسبت های مذهبی، تعداد خرید و فروش مسکن به شدت کاهش یافت. طبق گفته مشاوران مسکن، علت این کم شدن تعداد معاملات این است که مالکان و متقاضیان مسکن در چنین شرایطی یا در سفر هستند و یا به علت اعتقادات مذهبی از انجام معامله مسکن امتناع می ورزند. البته برخی نیز معتقدند که قیمت مسکن در زمان کنونی ثبات ندارد و به همین دلیل منتظر پایان یافتن ماه صفر و تعطیلات هستند.
طبق پیش بینی کارشناسان مسکن، پس از پایان یافتن ماه صفر، بازار مسکن اندکی رونق خواهد گرفت اما قیمت ها همچنان کاهش خواهد یافت چراکه قدرت خرید خریداران مسکن همچنان پایین است و درصد بسیاری از آنان توانایی ورود به بازار مسکن را ندارند.

 

آیا الآن زمان مناسبی برای خرید و فروش مسکن است؟

در مورد بهترین زمان خرید خانه نمی توان نظر قطعی داد چرا که بازار مسکن طی یک سال اخیر غیر قابل پیش بینی شده است. اما تقریبا تمام کارشناسان مسکن هم عقیده اند که قیمت مسکن همچنان کاهش خواهد یافت چرا که هنوز با قیمت واقعی آن فاصله زیادی دارد.
حسین محتشم، کارشناس مسکن، در مصاحبه اخیرخود بیان داشته است که قیمت مسکن تا اسفند ماه سیر نزولی خود را ادامه خواهد داد اما این کاهش قیمت بیشتر از بیست درصد نخواهد بود. وی همچنین افزود: بازار مسکن در اواسط زمستان رونق خواهد گرفت چرا که قیمت ها تا حدی پایین آمده و برخی خریداران هر طور شده وارد بازار می شوند. البته این در صورتی است که شرایط اقتصادی همین طور باقی بماند و قیمت دلار تغییر نکند.

کاهش شدید تعداد معاملات مسکن موجب عقب نشینی عده زیادی از سرمایه گذاران این بازار شده و این موضوع عده بسیاری را نگران کرده است. باید منتظر بود و دید که آیا در هفته ی پیش رو، میزان خرید و فروش مسکن افزایش خواهد یافت یا خیر. شما چه فکر می کنید؟

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.