رشد قیمت ها به دلیل خرید و فروش مسکن از سوی واسطه گران

آرش توکلی
1398/05/01
276
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رشد قیمت ها به دلیل خرید و فروش مسکن از سوی واسطه گران

با کاهش قیمت دلار و طلا در روزهای اخیر انتظار می رفت که تعرفه خرید و فروش مسکن نیز کاهش یابد و مالکان قیمت های پیشنهادی خود را تعدیل و اصلاح نمایند

با کاهش قیمت دلار و طلا در روزهای اخیر انتظار می رفت که تعرفه خرید و فروش مسکن نیز کاهش یابد و مالکان قیمت های پیشنهادی خود را تعدیل و اصلاح نمایند. اما بر خلاف پیش بینی کارشناسان نرخ فروش هر متر مربع خانه هنوز روند نزولی پیدا نکرده و سوداگران با انجام معاملات صوری و ایجاد التهاب در بازار مسکن قصد دارند مانع از ثبات و کاهش قیمت ها در بخش ملک و املاک شوند. متقاضیان خرید خانه در حال حاضر به دنبال انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود در مناطق جنوبی و حاشیه شهر تهران می باشند، زیرا فایل های فروش مسکن که در مشاورین املاک و سایت های اینترنتی درج شده با قدرت مالی آن ها هم خوانی ندارد. با نگاهی به آگهی های خرید و اجاره مسکن در بنگاه های معاملاتی می توان به این نکته رسید که فایل های آپارتمان های لوکس در مناطق شمالی پایتخت بسیار بیشتر از خانه های خوش قیمت و کم متراژ در مناطق جنوبی شهر می باشد. کمبود عرضه خانه های مورد نیاز مشتریان باعث افزایش سوداگری در بخش فروش آپارتمان های کوچک متراژ شده و دلالان با آگاهی از نیاز مردم قیمت های سرسام آوری را برای فروش این واحدها پیشنهاد می دهند.

به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک، سال گذشته به علت معاملات مسکن از سوی واسطه گران، نمای کلی بازار املاک، صعودی بود و این تقاضا باعث افزایش قیمت مسکن گردید. اما از خرداد ماه سال جاری میزان خرید و فروش با افت چشم گیری همراه شد و رکود تورمی در بازار مسکن پدید آمد.

به دلیل آرامش در بازارهای موازی از جمله ارز و طلا کارشناسان پیش بینی می کنند، روند نزولی قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران به صورت تدریجی ادامه بیابد و صاحب خانه ها و مالکان با نرخ های مناسب تری واحدهای خود را در اختیار متقاضیان قرار دهند. هرچند که با شروع ماه محرم میزان معاملات مسکن کاهش می یابد و ثبت قراردادهای ملکی به حداقل خواهد رسید.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.