رهن کامل در بازار اجاره مسکن تهران کمیاب شد

آرش توکلی
1398/09/12
309
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رهن کامل در بازار اجاره مسکن تهران کمیاب شد

در حالی که تا سال گذشته مالکان واحدهای مسکونی علاقه زیادی به دریافت رهن کامل برای اجاره آپارتمان های خود داشتند و با پس انداز این مبلغ و دریافت سود بانکی از سپرده گذاری رهن درآمدی مطلوبی کسب می نمودند،

در حالی که تا سال گذشته مالکان واحدهای مسکونی علاقه زیادی به دریافت رهن کامل برای اجاره آپارتمان های خود داشتند و با پس انداز این مبلغ و دریافت سود بانکی از سپرده گذاری رهن درآمدی مطلوبی کسب می نمودند، اما با شروع فصل پاییز میزان تمایل برای رهن کامل واحد مسکونی در تهران بسیار کاهش یافت و مالکان علاقه بیشتری به دریافت اجاره ماهانه پیدا کرده اند. هرچند که با شروع فصل پاییز میزان ثبت قراردادهای اجاره و فروش مسکن در تهران و سایر کلان شهرها با افت چشم گیری روبه رو شده، اما نرخ اجاره بها تغییر محسوسی پیدا نکرده و افزایش قیمت بنزین نیز باعث  عدم تعدیل برخی از فایل های اجاره مسکن در پایتخت گردید. مالکان نیز به دلیل کاهش سود بانکی ناشی از سپرده گذاری تمایل چندانی به اخذ رهن کامل از مستاجران ندارند و خواسته آن ها دریافت اجاره ماهانه می باشد.
به گزارش سرویس خبری متراژ، مشاورین املاک معتقد اند یکی دیگر از دلایل اصلی کاهش آپارتمان های رهن کامل در بازار اجاره خانه در آذر ماه، اجاره رفتن فایل های رهن کامل در تابستان سال جاری بوده و عمده مستاجران به دلیل عدم توانایی مالی اقدام به انتخاب و ثبت قرارداد اجاره بها به صورت رهن کامل نموده اند. به همین دلیل فایل های باقی مانده در بخش اجاره مسکن عمدتا مربوط به واحدهایی می باشد که صاحب خانه درخواست پرداخت اجاره بها به صورت ماهانه دارد. عمده فایل های بدون متقاضی در بخش اجاره مسکن پایتخت نیز مربوط به خانه های نوساز واقع در مناطق شمالی تهران می باشد. این واحدها به دلیل قیمت گذاری نجومی اجاره بها که توسط مالک پیشنهاد شده بدون مشتری باقی مانده و تنها تعداد محدودی از آن ها توسط مستاجران لوکس انتخاب و قرارداد اجاره بهای آن به ثبت رسیده است.
منبع: ایرنا

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.