روند خوب ساخت و ساز واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه

آرش توکلی
1397/12/15
328
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روند خوب ساخت و ساز واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه

با گذشت بیش از یک سال و نیم هنوز برخی از طرح های ساخت و ساز که توسط بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی به منظور تامین سرپناه برای مردم زلزله زده کرمانشاه

با گذشت بیش از یک سال و نیم هنوز برخی از طرح های ساخت و ساز که توسط بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی به منظور تامین سرپناه برای مردم زلزله زده کرمانشاه پیش بینی شده بود، به اتمام نرسیده و گروهی از خانوارها هم چنان در چادر زندگی می کنند.
پس از وقوع زلزله گروه های مختلفی اعم از دولتی و خصوصی در مناطق آسیب دیده حضور یافتند و اقدام به برنامه ریزی و آغاز پروژه ساخت واحدهای مسکونی برای مردم نمودند. افراد سرشناس هنری و ورزشی از جمله علی دایی نیز با ارائه کمک های مالی موفق شدند بخش قابل توجهی آپارتمان ساخته و تحویل خانوارهای کم بضاعت قرار دهد. اما با این حال بخش قابل توجهی از مردم این منطقه هنوز در چادر زندگی می کنند و از شرایط مناسب برای زندگی برخوردار نمی باشند.
به گزارش متراژ، سامانه جامع آنلاین خرید و فروش مسکن، با اعلام علی رضا تابش رییس بنیاد مسکن کشور با توافق صورت گرفته بین این بنیاد و بهزیستی 20 هزار واحد جدید دیگر در مناطق محروم کشور ویژه معلولان و مددجویان ساخته می شود. تابش در خصوص روند تکمیل پروژه های مسکونی در بخش های زلزله زده کرمانشاه نیز خاطر نشان کرد: در 6 ماه اخیر اقدامات مناسبی در جهت تسریع تکمیل این واحدها صورت گرفته و در بخش روستایی پیشرفت این طرح به 95 درصد رسیده است.
در بازسازی خانه های تخریب شده مردم نیز مشارکت می می کنند و تسهیلات بلاعوض جهت ترمیم و ساخت مجدد ملک ها به سرپرست خانوارها اعطا می شود. مصالح ساختمانی نیز که در چند وقت اخیر با نوسان شدید قیمتی روبه رو شده، در اختیار سازندگان قرار می گیرد و هیچ گونه نگرانی پیرامون ساخت و ساز در این مناطق وجود نخواهد داشت.
با توافق دستگاه های اجرایی کشور مقرر شد، تکلیف پرونده مسکن زلزله کرمانشاه تا نیمه اول سال جدید مشخص شود و آپارتمان ها در اختیار مردم قرار گیرد.
منبع: اقتصاد نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.