رونق بازار خرید و فروش املاک کلنگی

آرش توکلی
1398/05/14
224
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رونق بازار خرید و فروش املاک کلنگی

در حالی که نرخ خرید و فروش مسکن با تاثیر پذیری ار بازارهای موازی با کاهش نسبی همراه بوده و مالکان از قیمت های پیشنهادی قبلی خود صرف نظر نموده اند،

در حالی که نرخ خرید و فروش مسکن با تاثیر پذیری ار بازارهای موازی با کاهش نسبی همراه بوده و مالکان از قیمت های پیشنهادی قبلی خود صرف نظر نموده اند، اما بازار خرید خانه های کلنگی به دلیل افزایش تقاضا با افت قیمت همراه نشده و برخی از سرمایه گذاران با هدف کسب سود بیشتر اقدام به خرید و سکونت مقطعی در این خانه ها نمودند  تا پس از مدت کوتاهی اقدام به ساخت و ساز و کسب سود از راه فروش واحدهاس مسکونی بدست آورند. برخی از متقاضیان نیز به دلیل قدرت مالی کم آپارتمان های قدیمی ساز با عمر16 تا 20 ساله را برای خرید انتخاب می کنند. اما میزان فایل های ارائه شده در مشاورین املاک با نیاز و تقاضای مردم هم خوانی ندارد، به طوری که بخش عمده ای از آگهی های فروش ملک مربوط به آپارتمان های لوکس و متراژ بالا در شمال تهران می باشد. این خانه ها به دلیل قیمت گذاری نجومی و کاهش توان مالی متقاضیان بدون مشتری باقی مانده، اما آپارتمان های کوچک متراژ و قدیمی ساز که با توجه به تورم اقتصادی بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته به صورت محدود عرضه شده به همین دلیل متقاضیان موفق به انتخاب و خرید واحد مورد علاقه خود نشدند.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن با کد رهگیری معتبر، منشا رشد سهم آپارتمان های قدیمی ساز از معاملات در یک سال گذشته از یک سو اختلاف قیمتی آن ها با املاک نوساز بود، نرخ فروش خانه های قدیمی ساز 16 تا 20 سال ساخت به طور معمول 15 تا 20 درصد ارزان تر از واحدهای نوساز است و همین مزین قیمتی در شرایطی که نرخ فروش مسکن با سرعت در حال تغییرات افزایشی بود، باعث هدایت گروهی از متقاضیان به سمت خرید املاک کلنگی و آپارتمان های چند سال ساخت شد.
انبوه سازان نیز به دلیل نوسان شدید تعرفه قیمت مصالح ساختمانی از ساخت و ساز صرف نظر نموده و صرفا زمین های کلنگی خوش قیمت را خریداری نموده تا در زمان مناسب ساخت و ساز و انبوه سازی را انجام دهند.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.