رونق مجدد بازار پیش خرید مسکن

مهرداد شاه عطاری
1397/07/29
122
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رونق مجدد بازار پیش خرید مسکن

از خرداد ماه سال جاری میزان معاملات در حوزه ملک و املاک کاهش یافت و رونق بازار مسکن به دلیل جهش قیمت ها و تعرفه گذاری سلیقه ای مالکان به رکود تبدیل شد. متقاضیان مسکن نیز با آگاهی از شرایط این بازار به دنبال خرید خانه های متراژ پایین هدایت شدند

از خرداد ماه سال جاری میزان معاملات در حوزه ملک و املاک کاهش یافت و رونق بازار مسکن به دلیل جهش قیمت ها و تعرفه گذاری سلیقه ای مالکان به رکود تبدیل شد. متقاضیان مسکن نیز با آگاهی از شرایط این بازار به دنبال خرید خانه های متراژ پایین هدایت شدند اما کمبود این آپارتمان ها باعث عدم توازن میان عرضه و تقاضا شد و فایل های محدود واحدهای مسکونی متراژ پایین، با قیمت های سرسام آور به خریداران پیشنهاد می شد.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک به نقل از شهرخبر، مالکان و انبوه سازان پس از گذشت دو ماه از دوران رکود بازار مسکن، تصمیم گرفتند واحدهای لوکس و میان متراژ خود را با شرایط ویژه برای تبدیل به سرمایه در معرض فروش قرار دهند. درج آگهی در سایت ها و روزنامه ها با مضامین فروش ویژه آپارتمان با تخفیف ویژه یا پیش خرید مسکن به صورت اقساطی از مهمترین شعارهای بساز و بفروش ها برای فروش واحدهای مسکونی خود می باشد.
تحقیقات میدانی نشان می دهد در حال حاضر برخی از فایل های پیش فروش در ظاهر با شرایط ایده آل و مناسب اما در نهایت با ریسک زیان و ضرر برای پیش خرید، به مردم معرفی می شود و مردم به برخی از موارد و نکات این فایل ها توجه چندانی نمی کنند.
عمده آگهی های پیش فروش واحدهای مسکونی به واحدهای لوکس تعلق دارد و مالکان این خانه ها با آگاهی از استقبال کم متقاضیان مسکن به منظور خرید این واحدها، حاضر به فروش قسطی آپارتمان های لوکس شده اند و اقدام به شرایط پرداخت 5 تا 24 ماه کرده اند ولی برخی از این خانه ها هنوز تکمیل نشده و مردم توجهی به شرط پیش فروش بودن آن ها نمی کنند و ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه شوند.
بساز و بفروش هایی نیز که به دلیل رشد ناگهانی قیمت مصالح پروژه های خود را متوقف کردند با هدف تامین بودجه لازم برای اتمام ساخت و ساز واحدهای مسکونی، اقدام به پیش فروش کردن واحدهای نیمه کاره می کنند.
منبع: شهر خبر

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.