ساخت 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن

آرش توکلی
1398/09/03
228
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ساخت 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن

یکی از برنامه اصلی دولت در اجرای طرح اقدام ملی، صاحب خانه شدن اقشار متوسط و کم درآمد جامعه است که تاکنون موفق به خرید خانه نشده اند. تامین مسکن برای کارمندان دولت نیز در طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی

یکی از برنامه اصلی دولت در اجرای طرح اقدام ملی، صاحب خانه شدن اقشار متوسط و کم درآمد جامعه است که تاکنون موفق به خرید خانه نشده اند. تامین مسکن برای کارمندان دولت نیز در طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی پیش بینی شده و با امضای تفاهم نامه میان دستگاه های دولتی و وزارت راه و شهرسازی امکان واگذاری آپارتمان به کارمندان میسر می شود. بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد 170 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی به فرهنگیان اختصاص یابد.
 به گزارش متراژ موتور جست و جوی املاک، این توافقنامه در راستای قانون تامین مسکن فرهنگیان صورت پذیرفت و طبق آن 150 هزار واحد مسکونی شهری و 20 هزار واحد مسکونی روستایی برای فرهنگیان ساخته می شود. به منظور اجرای دقیق و برنامه ریزی شده روند واگذاری و ثبت نام هم کارگروهی مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش تشکیل خواهد شد، تا هماهنگی های لازم صورت پذیرد. زمان پیش بینی شده برای تحویل واحدهای مسکونی به فرهنگیان نیز 3 ساله پیش بینی شده و بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته تا سال 1401 همه 1700 آپارتمان به افراد واجد شرایط اعطا خواهد شد.
هزینه ساخت و ساز آپارتمان در طرح اقدام ملی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت می شود و وزارت راه و شهرسازی زمین دولتی را برای تسهیل در ساخت و ساز و کاهش هزینه تمام شده ساخت مسکن در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد داد. برخی از کارشناسان با انتفاد از زمان اجرای طرح اقدام ملی مسکن معتقد اند، دولت باید سال گذشته این طرح را اجرایی می کرد زیرا در صورت روی کار آمدن دولت جدید در 2 سال آینده، ممکن است روند اجرایی این طرح متوقف شود و مشکلات طرح مسکن مهر این بار برای طرح اقدام ملی تکرار شود.
منبع: ایسنا

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.