سازندگان تمایلی به ساخت واحدهای مسکونی جدید ندارند

آرش توکلی
1398/02/23
191
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سازندگان تمایلی به ساخت واحدهای مسکونی جدید ندارند

در چند ماه اخیر بار دیگر قیمت دلار و ارز با نوسان همراه شد و این موضوع باعث رشد نرخ ها در بازار مسکن و سایر بازارها گردید. برخی از ملزومات ساختمانی

در چند ماه اخیر بار دیگر قیمت دلار و ارز با نوسان همراه شد و این موضوع باعث رشد نرخ ها در بازار مسکن و سایر بازارها گردید. برخی از ملزومات ساختمانی که در داخل کشور نیز تولید می شد و وابسته به نوسانات ارزی نبود با گرانی روبه رو شد. سازندگان و انبوه سازانی که در حال ساخت واحدهای مسکونی بودند با مشاهده افزایش قیمت مصالح ساختمانی، پروژه های در حال ساخت خود را متوقف نموده و در انتظار ثبات قیمت ها و کاهش هزینه ملزومات ساختمانی بودند، برخی از سرمایه گذاران نیز با مشاهده التهاب قیمتی در بخش مصالح ساختمانی از ساخت آپارتمان های جدید صرف نظر نموده و سرمایه خود را به سمت بازارهایی نظیر دلار و طلا هدایت کردند.
به گزارش متراژ، سامانه جامع خرید و فروش آنلاین مسکن، کارشناسان مسکن در خصوص کاهش حجم ساخت و ساز در کشور به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی ابراز نگرانی نموده و معتقدند در صورت عدم حمایت از انبوه سازان برای تامین مصالح با قیمت مناسب، بازار املاک با رکود همراه شده و عرضه و تقاضا در بخش مسکن بی تعادل خواهد شد. به همین دلیل دولت و وزارت راه و شهرسازی باید تسهیلات ویژه را برای سازندگان فراهم نماید و با حمایت از آن ها از افزایش مجدد قیمت مسکن جلوگیری کند.
غلامعلی ثنایی با بیان این که در شرایط کنونی با توجه به نیاز جامعه به مسکن با عدم تولید کافی مواجه هستیم. بر اساس نوسانات شدید اقتصادی مولفه های تاثیر گذار بر بازار مسکن افزایش یافته که به همین دلیل سازندگان از ورود به بازار ساخت و ساز اجتناب کرده و به نوعی دچار ترس هستند.
او در خصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی در سال 98 و شعار وزیر راه در خصوص تولید 400 هزار واحد مسکونی در سال 98 خاطر نشان کرد: در صورتی که دولت موفق به ارائه تسهیلات ویژه به سازندگان شود و زمین با قیمت مناسب در اختیار آن ها قرار دهد، بخشی از نیاز تولید مسکن تامین شده و انبوه سازان با علاقه بیشتری اقدام به ساخت و ساز می نمایند . در نتیجه قیمت تمام شده مسکن کاهش می یابد.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.