سقف تسهیلات مسکن در بودجه سال 98 چقدر خواهد شد

آرش توکلی
1397/09/24
240
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سقف تسهیلات مسکن در بودجه سال 98 چقدر خواهد شد

در چند روز اخیر یکی از مهمترین اخبار ردیف بودجه اختصاص داده شده به بخش مسکن، به خصوص تسهیلات مسکن می باشد. سازمان برنامه و بودجه کشور با هدف تامین خانه برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه افزایش سرمایه بانک مسکن را در دستور کار قرار داده

در چند روز اخیر یکی از مهمترین اخبار ردیف بودجه اختصاص داده شده به بخش مسکن، به خصوص تسهیلات مسکن می باشد. سازمان برنامه و بودجه کشور با هدف تامین خانه برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه افزایش سرمایه بانک مسکن را در دستور کار قرار داده و پیش بینی می شود در سال 98 تسهیلات مسکن با شرایط بهتری در اختیار متقاضیان مسکن قرار بگیرد.
به گزارش متراژ، جهش قیمت خرید و فروش مسکن و نوسان شدید در این بازار باعث شده که قدرت خرید مردم در این بخش به پایین ترین حد خود برسد و در چند ماه گذشته میزان پوشش دهی وام مسکن برای خرید یک آپارتمان در شهر تهران به کمتر از 20 درصد هزینه کل معامله رسیده، به همین دلیل میانگین استفاده از تسهیلات مسکن به خصوص برای خانه اولی ها با کاهش تقاضا مواجه گردیده است.
با توجه به این شرایط نیاز است، برنامه های جدیدی در بازار مسکن توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی تعریف شود که از مهمترین اقدامات افزایش بودجه بانک مسکن برای تامین تسهیلات خرید خانه و افزایش سقف وام مسکن می باشد. در صورت اصلاح شرایط استفاده از این تسهیلات، متقاضیان بیشتری امکان استفاده از این وام را پیدا خواهند کرد و قدرت خرید مردم افزایش خواهد یافت.
معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در خصوص ردیف بودجه مسکن در سال 1398 گفت: یکی از مهمترین برنامه های دولت در سال آینده مسکن اجتماعی می باشد. حمید پورمحمدی خاطر نشان کرد: در سال جاری دولت 100 هزار واحد مسکونی در کشور ایجاد کرد و سازمان برنامه و بودجه مبلغی بالغ بر 3800 میلیارد تومان برای ساخت 300 هزار واحد مسکونی در سال 1398 تخصیص داده است.
کارشناسان اقتصادی امیدوارند که این برنامه و بودجه در سال آتی باعث رونق مجدد بازار مسکن شود و میزان سوداگری و دلالی را کاهش دهد.
منبع: هیبنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.