سقف سنی ساختمان برای تسهیلات خرید خانه افزایش می یابد

آرش توکلی
1398/09/10
252
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سقف سنی ساختمان برای تسهیلات خرید خانه افزایش می یابد

با رشد نرخ خرید و فروش مسکن و ناکارآمدی سقف تسهیلات بانکی برای خرید خانه، میزان تمایل متقاضیان برای دریافت وام مسکن با کاهش چشم گیری روبه رو شده است. سوداگری از یک سو و تورم و گرانی

با رشد نرخ خرید و فروش مسکن و ناکارآمدی سقف تسهیلات بانکی برای خرید خانه، میزان تمایل متقاضیان برای دریافت وام مسکن با کاهش چشم گیری روبه رو شده است. سوداگری از یک سو و تورم و گرانی از سمت دیگر باعث ایجاد رکود شدید در بخش ملک و املاک گردیده و سرمایه گذاران نیز با مشاهده رشد هزینه های ساخت و ساز و کاهش معاملات مسکن دیگر رغبتی برای حضور و تزریق سرمایه های خود به بخش مسکن ندارند. سیاست های غلط و ناکارآمد وزارت راه و شهرسازی نیز باعث تشدید حباب قیمت مسکن و در نتیجه افزایش سفته بازی شد. هرچند که پس از 6 سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید طرح مسکن اجتماعی و وعده های انتخاباتی رییس جمهور محقق نشد ولی در سال جاری با تایید هیات وزیران طرح اقدام ملی سرانجام آغاز شد و بر اساس این طرح در سراسر کشور 400 هزار واحد مسکونی با نرخ های ارزان و تسهیلات ویژه در اختیار مردم قرار خواهد بگیرد.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک، مدیر عامل بانک مسکن نیز با اشاره به برسی احتمال رشد سقف تسهیلات مسکن در سال 98 ، از افزایش سقف سنی ساختمان برای تسهیلات خرید مسکن خبر داد و خاطر نشان کرد: در گذشته برای خرید آپارتمان با طول عمر 20 سال تسهیلات مسکن پرداخت می شد اما با تصویب و پیگیری صورت گرفته سقف سنی برای خرید خانه افزایش یافته است تا متقاضیان با دغدغه کمتری موفق به انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود شوند. بر اساس اعلام ابوالقاسم رحیمی، این افزایش سقف قدمت شامل تسهیلات صندوق سپرده مسکن یکم نمی شود چون این تصمیم گیری در خصوص تغییر آن نیازمند مصوبه شورای پول و اعتبار می باشد. با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی سال نیز بار دیگر درخواست سقف تسهیلات مسکن با توجه به رکود و گرانی به دولت ارائه شده که در صورت تایید میزان پرداختی تسهیلات بانکی برای خرید خانه نیز افزایش خواهد یافت.
منبع: مهر

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.