سیاست‌های حمایتی بانک مسکن برای خانه دار شدن مردم

آرش توکلی
1397/02/15
230
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیاست‌های حمایتی بانک مسکن برای خانه دار شدن مردم

به گزارش متراژ با شروع سال جدید اخباری مبنی بر افزایش سقف وام مسکن به گوش می رسید و حتی وزیر راه و شهرسازی از تلاش و رایزنی برای بالا بردن نرخ وام مسکن خبر داد. اما در تازه ترین اظهار نظر که توسط مدیر امور طرح و برنامه و بانک مسکن مطرح شد، زمان افزایش تسهیلات خرید خانه در هاله ای از ابهام قرار گرفت. محمد حسن مرادی گفت: استقبال خانه اولی ها برای دریافت وام مسکن اولی ها افزایش یافته و با کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن پیش بینی می شود بازار خرید و فروش مسکن رونق بیشتری پیدا کند. این مقام آگاه در خصوص سیاست و هدف شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ سود تسهیلات و کاهش 2 درصدی آن اضافه کرد که: یکی از اهداف اصلی این طرح حمایت از نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده است که به همین منظور تسهیل در شرایط اعطای وام برای این خانه ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش متراژ با شروع سال جدید اخباری مبنی بر افزایش سقف وام مسکن به گوش می رسید و حتی وزیر راه و شهرسازی از تلاش و رایزنی برای بالا بردن نرخ وام مسکن خبر داد.
اما در تازه ترین اظهار نظر که توسط مدیر امور طرح و برنامه و بانک مسکن مطرح شد، زمان افزایش تسهیلات خرید خانه در هاله ای از ابهام قرار گرفت.
محمد حسن مرادی گفت: استقبال خانه اولی ها برای دریافت وام مسکن اولی ها افزایش یافته و با کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن پیش بینی می شود بازار خرید و فروش مسکن رونق بیشتری پیدا کند.
این مقام آگاه در خصوص سیاست و هدف شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ سود تسهیلات و کاهش 2 درصدی آن اضافه کرد که: یکی از اهداف اصلی این طرح حمایت از نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده است که به همین منظور تسهیل در شرایط اعطای وام برای این خانه ها در دستور کار قرار گرفته است.
افرادی که متقاضی خرید خانه می باشند و تاکنون نیز از مزایای این تسهیلات استفاده نکرده اند با شرایطی آسان قادر به خرید خانه خواهند شد و این حمایت باعث افزایش قدرت خرید مسکن در جامعه می شود.
مرادی هم چنین در خصوص کاهش پلکانی نرخ سود تسهیلات نیز افزود: در سالیان گذشته نرخ سود تسهیلات 11 درصد بوده که به مرور در مناطق شهری به 5/9 درصد و در بافت های فرسوده به 8 درصد کاهش یافته که این سیاست باعث افزایش سطح استقبال متقاضیان واجد شرایط خرید خانه شده است.
مدیر امور طرح و برنامه وبانک مسکن درباره احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن نیز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و بسته های حمایتی خانه دار شدن برای خانه اولی ها فعلا سقف تسهیلات افزایش نخواهد یافت و با کم شدن نرخ کارمزد تسهیلات سعی در رونق بخشی بازار مسکن خواهیم داشت.
بانک مسکن که در طرح اعطای تسهیلات خرید خانه و وام مسکن نقش مهمی را ایفا می کند، در راستای سیاست های حمایتی اقدام به کاهش نرخ سود وام ها نموده است و امسال به بیش از 200 هزار داوطلب خرید مسکن امکان دریافت تسهیلات با شرایط و دستورالعمل را  می دهد.

منبع: ایبنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.