قیمت خرید مسکن در گرانترین و ارزانترین مناطق شهر تهران

سارا حسنی
1397/02/08
245
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قیمت خرید مسکن در گرانترین و ارزانترین مناطق شهر تهران

در این مقاله متراژ شما را با تفاوت قیمت خرید مسکن در شمال و جنوب تهران بیشتر آشنا می کند. شما با آگاهی از قیمت خرید هر متر مسکن در مناطق مختلف تهران می توانید راحت تر واحد مسکونی مورد علاقه خود با توجه به بودجه و منطقه مورد نظر انتخاب کنید. به گزارش متراژ، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از وضعیت مسکن در فروردین ماه سال جاری گزارشی منتشر کرده است که در آن قیمت و تعرفه خرید هر متر مسکن در نواحی مختلف شهر تهران مشخص شده است. در این گزارش به ثبت 4 هزار و 796 معامله و خرید و فروش مسکن اشاره شده که بالاترین نقل و انتقال مسکن در منطقه 5 تهران با 648 فقره معامله و کمترین تعداد نقل و انتقال در منطقه 9 با تنها 54 معامله بوده است.

در این مقاله متراژ شما را با تفاوت قیمت خرید مسکن در شمال و جنوب تهران بیشتر آشنا می کند.
شما با آگاهی از قیمت خرید هر متر مسکن در مناطق مختلف تهران می توانید راحت تر واحد مسکونی مورد علاقه خود با توجه به بودجه و منطقه مورد نظر انتخاب کنید.
به گزارش متراژ، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از وضعیت مسکن در فروردین ماه سال جاری گزارشی منتشر کرده است که در آن قیمت و تعرفه خرید هر متر مسکن در نواحی مختلف شهر تهران مشخص شده است. در این گزارش به ثبت 4 هزار و 796 معامله و خرید و فروش مسکن اشاره شده که بالاترین نقل و انتقال مسکن در منطقه 5 تهران با 648 فقره معامله و کمترین تعداد نقل و انتقال در منطقه 9 با تنها 54 معامله بوده است.

مقایسه قیمت هر متر مسکن در شمال و جنوب تهران :
متوسط و معدل قیمت خرید مسکن در پایتخت 5 میلیون و 584 هزار تومان محاسبه شده که در میان مناطق، منطقه 1 تهران با میانگین قیمت 11 میلیون و 773 هزار تومان به عنوان گرانترین منطقه تهران شناخته شده. ارزانترین منطقه شهر تهران نیز منطقه 18 با متوسط قیمت خرید متری 2 میلیون و 638 تومان بوده است.
با نگاه اجمالی به نرخ معاملات هر متر مربع مسکن در اسفند ماه سال گذشته (1396) و فروردین ماه امسال(1397) به این نتیجه می رسیم که قیمت هر متر مربع در برخی از مناطق شهر تهران با کاهش قیمت روبه رو شده است. به عنوان مثال قیمت نسبی هر متر مربع ملک در منطقه 1 تهران در اسفند سال گذشته 12 میلیون و 170 هزار تومان معامله شده است که این مبلغ با کاهش حدود 300 هزار تومانی در هر متر مربع در فروردین ماه سال جاری با قیمت نسبی 11 میلیون و 771 هزار تومان ارزش گذاری شده است.
اما در ارزانترین منطقه تهران قیمت مسکن در اسفند ماه سال گذشته متری 2 میلیون و 380 هزار تومان بوده و در فروردین ماه امسال با افزایش قیمت، هر متر 2 میلیون و 500 هزار تومان معامله شده است.
متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در 17 منطقه پایتخت کمتر از 5 میلیون تومان می باشد و فقط در 5 منطقه قیمت هر متر مربع مسکن بالای 5 میلیون تومان محاسبه می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.