قیمت خرید و فروش مسکن تا شهریور ماه گران نخواهد شد

آرش توکلی
1398/02/21
246
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قیمت خرید و فروش مسکن تا شهریور ماه گران نخواهد شد

در چند روز اخیر تحریم های آمریکا علیه ایران تشدید شد و صنایع وابسته به فولاد و مس نیز با تحریم جدید مواجه گردید. این موضوع باعث گرانی مجدد نرخ دلار و طلا

در چند روز اخیر تحریم های آمریکا علیه ایران تشدید شد و صنایع وابسته به فولاد و مس نیز با تحریم جدید مواجه گردید. این موضوع باعث گرانی مجدد نرخ دلار و طلا در بازارهای آزاد شد و زمزمه هایی مبنی بر افزایش مجدد قیمت مسکن نیز توسط کارشناسان به گوش رسید. این در شرایطی است که متقاضیان در 6 ماه اخیر به دلیل کاهش قدرت خرید و تورم اقتصادی موفق به انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود نشدند و حجم معاملات در بازار املاک با افت بیش از 40 درصدی همراه شد. برخی از مشاورین معتقدند بازار مسکن کشش افزایش مجدد قیمت ها را ندارد و تعرفه خرید آپارتمان تا شهریور ماه سال جاری تغییر  پیدا نمی کند.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جست و جوی ملک و املاک، در چند روز اخیر نهادهای نظارتی با همکاری وزارت راه و شهرسازی به منظور کاهش سوداگری و درج قیمت های غیر منطقی اقدام به جلوگیری از درج قیمت ها در سایت های اینترنتی فروش ملک مانند دیوار نموده و با ابلاغ قضایی قیمت خرید و فروش مسکن از آگهی های مربوط به بخش مسکن دیوار حذف شد. این اقدام با واکنش مثبت متقاضیان و کارشناسان روبه رو شد و بخشی از دلال بازی و حباب قیمتی تعدیل شد. اما مردم انتظار دارند دستگاه های نظارتی و دولتی حضور پر رنگ تری در بازار مسکن داشته باشند و از سو استفاده دلالان و درج آگهی های فروش با قیمت های نجومی در مشاورین املاک نیز جلوگیری شود.
نایب رییس اتحادیه مشاورین املاک کشور در خصوص آخرین وضعیت قیمت ها در بازار مسکن و پیش بینی آینده این بازار خاطر نشان کرد: بخش مسکن در سال گذشته رکود تورمی داشته، به طوری که شاهد افزایش صد درصدی تعرفه خرید و فروش آپارتمان بودیم. در ماه های پایانی سال 97 نیز میانگین نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان در تهران به 10 میلیون تومان رسید ولی به دلیل عدم توانایی قدرت خرید مردم و کاهش خریداران حجم معاملات با کاهش همراه بوده و طبق بررسی کارشناسان پیش بینی می شود که قیمت خرید و فروش مسکن تا شهریور ماه افزایش نخواهد یافت.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.