قیمت خرید و فروش مسکن در پاییز افزایش نخواهد یافت

آرش توکلی
1398/09/05
237
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قیمت خرید و فروش مسکن در پاییز افزایش نخواهد یافت

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر رشد مجدد نرخ خرید هر متر مربع مسکن در تهران به گوش می رسد و همزمان با افزایش نرخ بنزین برخی از سوداگران قصد دارند تا بار دیگر حباب قیمتی را در بخش ملک و املاک ایجاد کنند.

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر رشد مجدد نرخ خرید هر متر مربع مسکن در تهران به گوش می رسد و همزمان با افزایش نرخ بنزین برخی از سوداگران قصد دارند تا بار دیگر حباب قیمتی را در بخش ملک و املاک ایجاد کنند. اما بر اساس شواهد و گزارش مشاورین املاک در دو ماه گذشته از فصل پاییز میزان تقاضا برای خرید و اجاره خانه با کاهش محسوسی روبه رو شده و متقاضیان تمایلی به ثبت معاملات جدید در این فصل ندارند. تعداد  فایل های ارائه شده در مشاورین املاک نیز که بدون متقاضی باقی مانده اند در حال رشد است و با وجود اصلاح قیمت برخی از آپارتمان ها، هنوز هم مردم به دلیل کاهش قدرت مالی و عدم پوشش هزینه تسهیلات مسکن قادر به انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود نیستند.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن، با شروع طرح اقدام ملی که توسط وزارت راه و شهرسازی با مشارکت انبوه سازان کلید خورد، برخی از کارشناسان معتقد اند بازار مسکن به سمت تعادل پیش خواهد رفت و ساخت آپارتمان های دولتی با قیمت ارزان باعث افت برخی از فایل های فروش خانه در پایتخت و سایر شهرها می شود. به دلیل عدم افزایش هزینه گازوئیل نیز قیمت مصالح ساختمانی رشد نخواهد کرد و هزینه تمام شده مسکن با افزایش مجدد روبه رو نخواهد شد. اما ممکن است در ماه های آتی تورم اقتصادی و گرانی ناشی از رشد نرخ بنزین باعث نوسان قیمت خرید و فروش مسکن در تهران شود و بازار ملک و املاک را تحت تاثیر خود قرار دهد.
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تشریح برنامه های این وزارتخانه در طرح اقدام ملی مسکن در سال جاری خاطر نشان کرد: با آگاهی از عدم تعادل بین سقف تسهیلات مسکن و قیمت خرید خانه سعی می کنیم تسهیلات ویژه و مناسبی را برای حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه به منظور تامین مسکن فراهم سازیم و در طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی رویای صاحب خانه شدن آحاد مردم را به واقعیت تبدیل کنیم.
منبع: شهرخبر

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.