قیمت مسکن به سقف رسیده و افزایش نخواهد یافت.

آرش توکلی
1398/01/21
230
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قیمت مسکن به سقف رسیده و افزایش نخواهد یافت.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر افزایش مجدد نرخ خرید و فروش مسکن توسط برخی از کارشناسان مطرح شده و با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی...

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر افزایش مجدد نرخ خرید و فروش مسکن توسط برخی از کارشناسان مطرح شده و با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی، زمزمه های گرانی مجدد در بخش ملک و املاک شنیده می شود. این در حالی است که قدرت خرید متقاضیان به پایین ترین سطح خود در چند سال اخیر رسیده و میانگین معاملات مسکن در کشور با افت 60 درصدی همراه بوده است.
به گزارش متراژ، طرح های وزارت راه وشهرسازی برای تسهیل خانه دار شدن آحاد مردم در سال گذشته نیز بی اثر بود و سقف وام مسکن حتی 20 درصد از هزینه کل خرید یک آپارتمان در کلان شهرها را هم پوشش نمی داد. خانه های مسکن مهر نیز که توسط برخی از متقاضیان خریداری شده بود، به مرحله تکمیل نهایی نرسید و به دلیل بی توجهی عباس آخوندی این طرح بدون بودجه به صورت نیمه کاره باقی ماند.
با توجه به رکود در بخش مسکن هنوز برخی از سوداگران و دلالان با سو استفاده از نیاز متقاضیان، قیمت های خارج از عرف و نجومی جدید برای فروش املاک پیشنهاد می دهند و سایت های اینترنتی بستری کاملا رایگان برای این افراد ایجاد کرده است. سوداگران با قیمت گذاری دلخواه املاک بر روی این سایت های اینترنتی جو روانی گرانی را به بازار مسکن منتقل و فروشندگان را از فروش آپارتمان با قیمت هایی منصفانه پشیمان می نمایند.
عباس زینعلی درباره آخرین تحولات بازار ملک و املاک و پیش بینی قیمت ها در سال 98 خاطر نشان کرد: قیمت خانه به سقف توان طرف تقاضا رسیده و هیچ نگرانی بابت التهاب مجدد بازار نخواهد بود. در حال حاضر تقاضای موثر به دلیل تعرفه گذاری سرسام آور در این بازار وجود ندارد.
این کارشناس هم چنین افزود : فروشندگان باید اجازه دهند تا مدتی با تعرفه های موجود و منطقی معامله صورت بگیرد تا مقداری تحرک در این بازار مشاهده شود. در غیر این صورت با توجه به توان محدود خریداران، ملک های آگهی شده به فروش نخواهد رفت و رکود در بازار مسکن استمرار خواهد یافت.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.