قیمت مسکن تا سال 99 افزایش پیدا نمی کند

الهه بهشتی
1398/09/19
851
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قیمت مسکن تا سال 99 افزایش پیدا نمی کند

با وجود کاهش 30 درصدی قیمت مسکن، هیچ تغییری در وضعیت رکود بازار مشاهده نمی شود و تعداد معاملات مسکن همچنان افزایش پیدا نکرده است. طبق نظر حسام عقبایی، نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، این روند همچنان ادامه خواهد یافت

این روزها اخباری که در رابطه با قیمت مسکن به گوش می رسد، این نگرانی را در ذهن مردم به وجود آورده که قیمت مسکن مجددا افزایش پیدا خواهد کرد. در این رابطه هر کدام از کارشناسان نظر متفاوتی دارند اما اکثر آن ها معتقدند که قیمت مسکن بیشتر از این، گنجایش افزایش ندارد. 
برای این که این مسئله را دقیق تر بررسی کنیم، سراغ چند نفر از کارشناسان مسکن رفتیم و نظر آن ها را در این رابطه جویا شدیم که در ادامه به تشریح نتایج می پردازیم.

 

وضعیت بازار مسکن تا پایان سال چه تغییری خواهد کرد؟

میزان معاملات مسکن در نیمه دوم سال بسیار نگران کننده شده است و آن طور که گزارش ها نشان می دهند، میزان این معاملات در برخی شهر ها تا 20 درصد هم کاهش پیدا کرده است. با گران شدن قیمت بنزین، انتظار می رفت که این گرانی بر روی قیمت مسکن نیز تاثیر بگذارد. حالا با کاهش تعداد معاملات، شایع شده است که این گرانی به دلیل تاثیر قیمت بنزین بر روی قیمت مسکن است اما بررسی ها نشان می دهد که قیمت مسکن نه تنها افزایش پیدا نکرده، بلکه در بسیاری از مناطق کاهش نیز پیدا کرده است. طبق آمار به دست آمده، قیمت مسکن 30 درصد کاهش پیدا کرده است که این عدد در شهر های بزرگ به 40 درصد هم می رسد. 
البته عده ای این آمار را رد می کنند و علت آن این است که رقم هایی که فروشندگان روی ملک خود گذاشته اند را ملاک قرار می دهند در حالی که مبنای اصلی، قیمت های معامله شده است. طبق نظر کارشناسان، کاهش قیمت مسکن همچنان تا پایان سال ادامه خواهد یافت و حتی پیش بینی می شود که تا تابستان 99 نیز قیمت مسکن افزایشی را تجربه نخواهد کرد. 

 

آیا کاهش قیمت مسکن، تاثیری بر روی افزایش معاملات داشته است؟

با وجود کاهش 30 درصدی قیمت مسکن، هیچ تغییری در وضعیت رکود بازار مشاهده نمی شود و تعداد معاملات مسکن همچنان افزایش پیدا نکرده است. طبق نظر حسام عقبایی، نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، این روند همچنان ادامه خواهد یافت و حتی تا تابستان 99 نیز، در میزان معاملات مسکن افزایشی ایجاد نخواهد شد. چرا که علت این افزایش قیمت، پایین بودن توان خرید مردم است که با قیمت ها فاصله بسیاری دارد.

برچسب ها

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.