قیمت مسکن تا سه سال آینده افزایش نمی یابد

آرش توکلی
1398/09/16
348
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت مسکن تا سه سال آینده افزایش نمی یابد

در حالی که در فصل پاییز میزان معاملات مسکن با رکود و عدم تقاضا روبه رو شده است، برخی از سوداگران با ایجاد شایعه هایی مبنی بر افزایش مجدد قیمت خرید خانه در شهرهای بزرگ سعی می کنند تا متقاضیان را تحریک به انجام معاملات کنند

در حالی که در فصل پاییز میزان معاملات مسکن با رکود و عدم تقاضا روبه رو شده است، برخی از سوداگران با ایجاد شایعه هایی مبنی بر افزایش مجدد قیمت خرید خانه در شهرهای بزرگ سعی می کنند تا متقاضیان را تحریک به انجام معاملات کنند تا سود قابل توجهی به جیب بزنند. اما کارشناسان معتقد اند که علی رغم رشد نرخ بنزین، تورم مجدد در بخش ملک و املاک ایجاد نخواهد شد و حداقل تا سه سال آینده شاهد افزایش چشم گیر قیمت مسکن نخواهیم بود. اما گروه دیگری از اقتصاد دانان بر این باور اند که با رشد حامل های انرژی نظیر بنزین نرخ خرید آهن و دستمزد گران تر خواهد شد و بار دیگر شاهد تورم در بخش خرید هر متر مربع آپارتمان خواهیم بود. انبوه سازان نیز به دلیل عدم ثبات اقتصادی و نوسان شدید قیمت ملزومات ساختمانی علاقه ای به ساختمان سازی ندارند و میزان صدور پروانه های ساختمانی به کاهش محسوسی مواجه شده است.
به گزارش متراژ موتور سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن، سید محمد مرتضوی در خصوص پیش بینی آینده بازار ملک و املاک و روند معاملات مسکن گفت: روند خرید و فروش مسکن در مقایسه به شهریور ماه سال جاری که با رکود روبه رو بود، رو به بهبود می باشد و فروشندگان با درک از شرایط و محدودیت توان مالی متقاضیان، نرخ های پیشنهای خود را اصلاح نموده اند. به همین دلیل تقاضا برای خرید واحدهای مسکونی در حال افزایش است و فایل های پیشنهادی قیمت مناسب در مشاورین املاک بیشتر به چشم می خورد. این کارشناس مسکن معتقد است که حداقل تا سه سال آینده جهش قیمت در بخش مسکن به وقوع نخواهد پیوست زیرا آستانه کشش و سقف قیمتی خرید مسکن به حداکثر خود رسیده و مردم توان تامین منابع مالی بیشتر برای معاملات مسکن و اجاره خانه را نخواهند داشت.
منبع: تی نیوز

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.