قیمت پیشنهادی مسکن در مناطق مختلف تهران کاهش یافت.

آرش توکلی
1398/04/30
169
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قیمت پیشنهادی مسکن در مناطق مختلف تهران کاهش یافت.

در چند ماه گذشته میزان معاملات مسکن و ثبت قراردادهای اجاره با کاهش چشم گیری مواجه شده و ارائه قیمت های نجومی باعث ایجاد رکود و بی رونقی خرید و فروش ملک و املاک گردیده است.

در چند ماه گذشته میزان معاملات مسکن و ثبت قراردادهای اجاره با کاهش چشم گیری مواجه شده و ارائه قیمت های نجومی باعث ایجاد رکود و بی رونقی خرید و فروش ملک و املاک گردیده است. برخی از متقاضیان به دلیل عدم توانایی مالی و تورم اقتصادی موفق به انتخاب آپارتمان مورد علاقه با توجه به بودجه خود نشده و مجبور به مهاجرت به شهرهای اطراف تهران و مناطق جنوبی پایتخت شده اند. خانه های کوچک متراژ نیز که در حال حاضر بهترین گزینه برای خرید و اجاره مردم می باشند، با کمبود عرضه روبه رو شده و بیشتر فایل های درج شده در سایت های اینترنتی و بنگاه های مسکن مربوط به آپارتمان های بالای 100 متر در مناطق مرکزی و شمالی تهران می باشد.
به گزارش سرویس خبری متراژ، بر اساس مشاهدات میدانی و اعلام نظر مشاورین املاک با توجه به کاهش و روند نزولی قیمت دلار در بازار و ثبات در بازارهای موازی قیمت خرید و فروش مسکن در حال کاهش می باشد و انبوه سازان و مالکان با مشاهده وضعیت بازار از قیمت های قبلی خود عقب نشینی و نرخ های جدید و منصفانه تری را برای فروش واحدهای مسکونی خود به مشتریان پیشنهاد داده اند. دفاتر مشاورین املاک از ایجاد نوعی کسادی در بازار ملک پس از خرداد ماه خبر دادند. مصطفی خسروی رییس اتحادیه املاک نیز در خصوص کاهش تعرفه مسکن خاطر نشان کرد: نرخ های پیشنهادی مالکان در مناطق 5،22،12، و 7 بین 7 تا 18 درصد کاهش یافته است. این موضوع نشان می دهد که التهاب و سوداگری در بخش مسکن در حال فروکش شدن می باشد و در صورت استمرار روند کاهش تعرفه ها، بازار املاک از رکود خارج خواهد شد.
خسروی در خصوص تاثیر گذاری بازارهای موازی و شرایط سیاسی بر بازار مسکن نیز افزود: متغیرهای سیاسی و اقتصادی تاثیر مستقیمی در بخش ملک و املاک ایجاد می کند و در صورت ثبات بازار ارز در ماه های آتی شاهدا افزایش تقاضا در بخش خرید مسکن خواهیم بود.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.