متقاضیان خرید مسکن در انتظار کاهش قیمت ها

آرش توکلی
1397/06/21
225
زمان مطالعه: 2 دقیقه
متقاضیان خرید مسکن در انتظار کاهش قیمت ها

چند روزی تا پایان شهریور ماه باقی نمانده، اما متقاضیان مسکن که عمدتا در فصل تابستان اقدام به خرید و یا اجاره خانه می کنند به دلیل افزایش قیمت ها و عدم ثبات بازار مسکن ملک مورد نظر خود را معامله نکرده اند.

چند روزی تا پایان شهریور ماه باقی نمانده، اما متقاضیان مسکن که عمدتا در فصل تابستان اقدام به خرید و یا اجاره خانه می کنند به دلیل افزایش قیمت ها و عدم ثبات بازار مسکن، ملک مورد نظر خود را معامله نکرده اند.
گزارش ها حاکی از این است که رشد تعرفه خرید و فروش مسکن و قیمت گذاری سلیقه ای مالکان باعث کاهش قدرت خرید و رکود نقل و انتقال آپارتمان در شهریور ماه شده و نرخ میانگین افزایش قیمت مسکن به بالاترین حد خود طی 5 ساله گذشته رسیده است. عدم نظارت دستگاه های دولتی نیز در این حوزه باعث سو استفاده دلالان و جهش قیمت بیش از 60 درصدی هر متر مربع خانه گردیده است.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک به نقل از فارس، اگر چه نایب رئیس اتحادیه املاک معتقد است که نباید مسکن را با نرخ دلار و سکه مقایسه کرد و افزایش قیمت های روزانه بی منطق است اما بر اساس تجربیات گذشته، همواره تورم اقتصادی باعث رشد کالاها و نرخ خرید و فروش مسکن می شوند.
بهترین زمان خرید مسکن :
یکی از سوالات بسیار رایج مردم در شرایط کنونی، زمان مناسب برای خرید آپارتمان است، هرچند که آینده این بازار و کاهش یا افزایش قیمت ها در حوزه مسکن غیر قابل پیش بینی است. اما کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به شروع رکود در حوزه ملک و املاک و آغاز ماه محرم روند رکود و عدم تقاضا بیشتر می شود. انبوه سازان و بساز بفروش ها نیز با کاهش متقاضی خرید واحدهای مسکونی، از قیمت پیشنهادی خود عقب نشینی می کنند . بنابراین اگر متقاضیان قصد خرید خانه دارند دو ماه آینده بهترین زمان برای خرید مسکن می باشد.
منبع: فارس
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.