مصوبه وام 100 میلیونی ساخت مسکن ابلاغ شد

آرش توکلی
1397/12/28
159
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مصوبه وام 100 میلیونی ساخت مسکن ابلاغ شد

پس از چند ماه گمانه زنی و بررسی طرح های مختلف به منظور افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن، سرانجام وام مسکن 100 میلیونی تصویب و توسط وزیر راه و شهرسازی

پس از چند ماه گمانه زنی و بررسی طرح های مختلف به منظور افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن، سرانجام  وام مسکن 100 میلیونی تصویب و توسط وزیر راه و شهرسازی برای اجرا در سال آینده ابلاغ شد. هرچند که در خصوص آینده بازار مسکن با توجه به تورم اقتصادی و نوسانات ارزی ابهام وجود دارد، اما افزایش سقف تسهیلات بانکی برای خرید خانه می تواند باعث رونق مجدد خرید و فروش املاک و رشد حجم معاملات شود.
به گزارش متراژ، بزرگ ترین پورتال خرید و فروش مسکن با به روزترین آگهی های ملک و املاک، برخی از کارشناسان در ماه های اخیر  با طرح افزایش وام بانکی برای حمایت از خریداران مخالف بودند و این طرح را تورم زا قلمداد می کردند. این گروه از کارشناسان بهترین روش برای کنترل تورم و ساماندهی بازار مسکن را ورود دولت و نظارت بر قیمت ها می دانند و معتقدند دولت با نظارت می تواند از سو استفاده سوداگران و تعرفه گذاری دلخواه در بخش ملک و املاک جلوگیری نماید.
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از اسکله 50 هزار تنی جزیر نگین بوشهر خاطر نشان کرد: دولت با هماهنگی مجلس قصد دارد 400 هزار واحد مسکونی جدید تولید و 500 هزار آپارتمان مسکن مهر را تکمیل نماید. کارت اعتباری مصالح نیز به منظور حمایت از انبوه سازان در اختیار آن ها قرار می گیرد و بخش خصوصی در سال 1398 حضور فعالی در عرصه ساخت و ساز خواهد داشت.
محمد اسلامی درباره آخرین وضعیت سقف وام مسکن در سال 98 نیز گفت: مصوبه شورای پول و اعتبار به بانک مسکن در خصوص وام صد میلیونی ساخت مسکن ابلاغ شده و با توجه به کاهش قدرت مالی مردم دولت به دنبال مدیریت عرضه مسکن می باشد. در شهرهای کوچک نیز تخصیص زمین به اقشار کم درآمد در دستور کار قرار می گیرد و بنیاد مسکن و کمیته امداد همکاری لازم برای ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار ضعیف را انجام خواهند داد.
منبع: شهرخبر

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.