معاملات ملکی در پائیز متحول می شود

محدثه ملکی
1398/07/20
214
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاملات ملکی در پائیز متحول می شود

با فرا رسیدن فصل پاییز و سپری کردن نیمه مهر ماه اولین گروه از خریداران ملک نسبت به کاهش قیمت واکنش مثبت نشان داده اند و وضع معاملات بهبود نسبی داشته است.

به نقل از ایسنا با اینکه بازار ملک هنوز خراب است ولی تعداد معاملات تا این لحظه (نیمه اول مهر) نشان می دهد که با شروع پائیز و افت قیمت ملک عده ای از متقاضیان که با احتیاط در امر خرید وفروش وبازار ملک فعالیت می کردند وارد بازار شدند.
ماه گذشته افت منفی 74 درصدی قراردادهای خرید و فروش را گذرانده ایم که در شش ماه اول سال پائین ترین درصد را داشته است. آمار اتحادیه مشاوران املاک نشان می دهد که در ماه مهر این درصد به منفی 64 درصد رسیده است، از سوی دیگر تا این لحظه ی ماه نسبت به ماه گذشته افزایش 26 درصدی را مشاهده نموده ایم.

مطابق آمار تا نیمه ی مهرماه سال 98 حدود 16 هزار و 400 قرارداد انجام شده است که در این تاریخ نسبت به سال گذشته رکود 55 درصدی داشته است در حالی که قرارداد های اجاره نسبت به پارسال تغییر محسوسی نداشته است.

اگر این درصدها را محدود به پایتخت کنیم می توان نتیجه گرفت که معاملات خرید و فروش تا نیمه مهر افزایش 26 درصدی وکاهش 55 درصدی نسبت به نیمه مهر سال گذشته داشته است و قراردادهای اجاره نسبت به سال قبل کاهش 7درصدی داشته است.

اما نکته حائز اهمیت این است که قراردادها در سال های گذشته در مهر ماه افت 20 الی 50 درصدی نسبت به تابستان به خصوص شهریور ماه که فصل جابه جایی است داشته است ولی امسال با کاهش قیمت مسکن در مهرماه، با افزایش قراردادها رو به رو شده ایم.

اکنون ساخت و ساز در تهران دو برابر متقاضیان و تعداد معاملات است و برخی از واسطه های ملکی می گویند سازندگانی که به نقدینگی نیاز دارند آپارتمان های خود را در دفاتر املاک فایل کرده اند.

منبع:اقتصاد آنلاین 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.