مقایسه هزینه اجاره خانه در تهران با سایر شهرهای جهان

آرش توکلی
1397/06/14
311
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مقایسه هزینه اجاره خانه در تهران با سایر شهرهای جهان

مسکن همواره به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین نیازهای مردم بوده است و بخش عمده ای از هزینه های زندگی برای تامین سرپناه و خانه اختصاص پیدا می کند. تعرفه اجاره خانه در ایران و به ویژه در کلان شهرها از جمله تهران نسبت به سایر شهرهای

مسکن همواره به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین نیازهای مردم بوده است و بخش عمده ای از هزینه های زندگی برای تامین سرپناه و خانه اختصاص پیدا می کند. تعرفه اجاره خانه در ایران و به ویژه در کلان شهرها از جمله تهران نسبت به سایر شهرهای مشهور دنیا گران تر می باشد.
قیمت اجاره مسکن معمولا در پایتخت کشورها بیشتر از شهرهای دیگر است و.لی این قاعده همیشه رعایت نشده، به طور مثال در آمریکا میزان اجاره بها شهر سانفرانسیسکو که مرکز تکنولوژی و ای تی جهان می باشد، از پایتخت آمریکا یعنی نیویورک بیشتر است.
به گزارش متراژ سامانه خرید آنلاین املاک با تخفیف های ویژه به نقل از خبر آنلاین، یک مرکز جمع آوری معتبر جهانی درباره میانگین نرخ اجاره آپارتمان در نزدیکی مراکز کلان شهرها، تحقیقاتی را صورت داده و هزینه اجاره مسکن یک آپارتمان 90 متری در نیویورک را به عنوان شاخص در نظر گرفته است. در صورتی که شاخص رهن و اجاره خانه بالاتر از 100 باشد یعنی هزینه اجاره بها از نیویورک بیشتر است و در صورت پایین تر بودن این عدد از 100 به معنی هزینه کمتر در مقیاس با نیویورک می باشد.

قطر بالاترین هزینه اجاره در خاورمیانه را دارد :

کشور قطر رکورد دار گرانی اجاره در خاورمیانه است. در نیم سال اول سال 2018 دوحه پایتخت قطر به عنوان شهری که بیشترین شاخص نرخ اجاره مسکن را دارد شناخته شد و در میان 522 شهر دنیا در جایگاه 36 از لحاظ قیمت اجاره نشینی معرفی گردید.
در این رده بندی دوبی امارات نیز به عنوان دومین شهر گران برای اجاره نشینی شناخته می شود. شاخص اجاره آپارتمان در این شهر برابر با 46.91 است. یعنی متوسط هزینه اجاره مسکن در این شهر بیشتر از 53 درصد از نیویورک ارزان تر است.

هزینه اجاره خانه در تهران :

در رده بندی شهرهای دنیا بر اساس شاخص قیمت اجاره ملک و املاک تهران در بین 522 شهر، رتبه 398 را در اختیار دارد و در مقیاس با شاخص متوسط عدد 19.6 را به خود اختصاص می دهد، یعنی نرخ اجاره خانه در تهران حدود 80 درصد از نیویورک ارزان تر است و این هزینه با نرخ اجاره آپارتمان در شهرهایی نظیر والنسیای اسپانیا و پاتایا تایلند برابری می کند.
منبع: خبر آنلاین
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.