نرخ های عجیب اجاره خانه در تهران

آرش توکلی
1398/04/04
260
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نرخ های عجیب اجاره خانه در تهران

در حالی که فقط چند روز از فصل تابستان که به فصل داغ اجاره نشینی شهره است می گذرد، اما هنوز تحرک و فعالیت مستاجران برای انتخاب و اجاره خانه مورد نظر خود آغاز نشده

در حالی که فقط چند روز از فصل تابستان که به فصل داغ اجاره نشینی شهره است می گذرد، اما هنوز تحرک و فعالیت مستاجران برای انتخاب و اجاره خانه مورد نظر خود آغاز نشده، اجاره نشین ها با مشاهده فایل های پیشنهادی در مشاورین املاک غافلگیر شده و قیمت های پیشنهادی با قدرت خرید مردم هم خوانی ندارد. مالکان و سوداگران نیز تنها با هدف کسب سود بیشتر نرخ های خارج از عرفی را به متقاضیان پیشنهاد داده و حاضر به تعدیل قیمت برای اجاره و رهن نمی باشند. برخی از صاحب خانه ها نیز معتقد اند یا با هزینه ایده آل آپارتمان خود را اجاره داده یا راضی به خالی از سکنه ماندن خانه خود می شوند. به همین دلیل هنوز حجم معاملات در بازار مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش نیافته و فعالان مسکن معتقد اند در صورت استمرار این شرایط بازار املاک با رکود عمیق تری مواجه خواهد شد.

هزینه اجاره خانه در تهران :

به گزارش سرویس خبری متراژ، بر اساس گزارشات و مشاهدات میدانی بالاترین نرخ رشد میزان اجاره بها در تهران گزارش شده و پایتخت در قیاس با سایر کلان شهرها نرخ تورم بیشتری داشته است. درصد رشد نرخ اجاره و رهن در مناطق شمالی و مرکزی تهران بیش از 50 درصد افزایش داشته و در مناطق جنوبی این رقم به 40 درصد رسیده است. به عنوان نمونه رهن کامل یک آپارتمان کلید نخورده در یک برج نوساز با متراژ 58 متر با امکانات کامل 250 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت. نرخی که در جنوب تهران می توان با آن یک واحد آپارتمانی متراژ پایین چند سال ساخت را خریداری نمود. در مناطق جنوبی تهران قیمت ها مقداری پایین تر می باشد. به طور مثال اجاره یک خانه 65 متری در خیابان بهار جنوبی با پارکینگ و آسانسور در طبقه پنجم یک مجتمع معادل 150 میلیون تومان رهن کامل یا 100 میلیون ودیعه با اجاره ماهیانه 5 میلیون تومان می باشد.
در صورت ساماندهی و نظارت دولتی نرخ های سیلقه ای و هزینه اجاره خانه در تهران کنترل می شود و سوداگران قادر به قیمت گذاری دلخواه و سو استفاده در این بخش نخواهند شد.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.