نگرانی درباره تداوم رشد اجاره بهای مسکن در سال 98

آرش توکلی
1397/11/13
177
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگرانی درباره تداوم رشد اجاره بهای مسکن در سال 98

پس از رکود چند ساله بازار مسکن، سال 96 میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی افزایش یافت و بار دیگر

پس از رکود چند ساله بازار مسکن،  سال 96 میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی افزایش یافت و بار دیگر رونق به بخش ملک و املاک بازگشت. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این سال میانگین ساخت و ساز و صدور پروانه های ساختمانی هم با رشد قابل توجهی مواجه گردید و سرمایه گذاری در این بازار افزایش یافت. اما با آغاز سال 97 و همزمان با نقض برجام توسط آمریکا تورم اقتصادی در بازارهایی نظیر ارز و طلا پدید آمد و نرخ خرید یک دلار به مرز 20 هزار تومان نیز رسید، بازار مسکن هم متاثر از اوضاع نابسامان بازارهای موازی با جهش قیمت بی سابقه و سرسام آور همراه و میزان خرید و فروش آپارتمان به دلیل ارائه قیمت های نجومی با افت چشم گیری مواجه شد.
حال با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و رشد بی سابقه تعرفه اجاره نشینی یکی از مهمترین پرسش ها و دغدغه مدیران حوزه مسکن نرخ اجاره بها در سال آتی می باشد.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جست و جوی ملک و املاک به نقل از دنیای اقتصاد، در زمان رکود بازار ملک و املاک تقاضا برای خرید مسکن با افت روبه رو شده و گرایش به اجاره نشینی با رشد قابل توجهی همراه می گردد. شاید برخی از متقاضیان خرید خانه در زمان رکود و گرانی نیز در جست و جوی معامله ملکی حتی در حاشیه کلان شهرها و مناطق جنوبی باشند اما طیف گسترده ای از متقاضیان به سمت بازار اجاره مسکن حرکت می نمایند. صاحبان ملک هم با هدف کسب سود بیشتر راضی به اجاره ملک خود با قیمت عرف و منطقی نمی باشند، که همین موضوع باعث نگرانی و کاهش معاملات ثبت شده در مشاورین املاک می باشد.
حال باید دید برنامه و سیاست وزارت راه و شهرسازی برای کنترل و ساماندهی به بازار اجاره نشینی در سال آتی چیست.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.