وزیر راه مشکلات اصلی حوزه مسکن را تشریح کرد

آرش توکلی
1397/07/09
173
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وزیر راه مشکلات اصلی حوزه مسکن را تشریح کرد

تامین سرپناه و مسکن برای آحاد مردم یکی از وظایف اصلی دولت ها بوده و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این بخش می بایست طرح و سیاست های صحیحی را در راستای خانه دار کردن مردم تدوین و اجرا نماید.

تامین سرپناه و مسکن برای آحاد مردم یکی از وظایف اصلی دولت ها بوده و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این بخش می بایست طرح و سیاست های صحیحی را در راستای خانه دار کردن مردم تدوین و اجرا نماید. اما در چند سال اخیر طرح مسکن اجتماعی که شعار انتخاباتی دولت تدبیر و امید بود به دلیل تکمیل نشدن طرح مسکن مهر و مشکلات ناشی از آن، اجرایی نشده و بازار مسکن با خروج آمریکا از برجام شرایط ناپایدار و غیر قابل کنترلی را تجربه می کند.
تسهیلات خرید مسکن نیز که با هدف حمایت از قدرت خرید مردم توسط بانک مسکن ارائه می شود در حال حاضر و با توجه به افزایش بیش از 60 درصدی قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و متقاضیان مسکن معتقدند سقف وام 80 میلیونی حتی یک پنجم هزینه خرید یک خانه در مرکز شهر را تامین نمی کند. کمبود آپارتمان های متراژ پایین نیز یکی دیگر از مشکلات بازار مسکن می باشد که باعث شده مردم با مشاهده گرانی و عدم در دسترس بودن این واحدها، به مناطق جنوبی و حاشیه کلان شهرها مهاجرت نمایند.
به گزارش متراژ بزرگ ترین پورتال خرید و فروش مسکن با امکان جست و جوی ملک به نقل از اقتصاد نیوز، وزیر راه و شهرسازی با تشریح مشکلات بازار مسکن خاطر نشان کرد: مشکلات اصلی این حوزه هنوز بر طرف نشده و در حال حاضر 19 میلیون بد مسکن در کشور وجود دارند.
آخوندی در خصوص دلیل گرانی و تورم بیش از حد تعرفه خرید آپارتمان نیز گفت: در ابتدای دولت یازدهم مشکلات اقتصادی تعادل بخشیده شد ولی با خروج آمریکا از برجام میزان تورم اقتصادی افزایش یافت و بازار مسکن نیز متاثر از نرخ روز افزون نرخ سکه و دلار با گرانی و حباب قیمت ها مواجه شد.
منبع : اقتصاد نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.