وضعیت اجاره بها در بازار مسکن کرج

آرش توکلی
1397/03/23
361
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وضعیت اجاره بها در بازار مسکن کرج

بهره مندی و دارا بودن مسکن یکی از اصلی ترین دغدغه های خانواده ها در شهرهای مهاجرپذیری چون کرج است. این شهر بزرگ به علت مجاورت با تهران، نزدیکی به شهرک های صنعتی و دارا بودن زمینه های اشتغال از گزینه های مناسب برای سکونت محسوب می شود و به همین دلیل بازار خرید و فروش و اجاره واحدهای مسکونی در کرج رونق گرفته است.

بهره مندی و دارا بودن مسکن یکی از اصلی ترین دغدغه های خانواده ها در شهرهای مهاجرپذیری چون کرج است. این شهر بزرگ به علت مجاورت با تهران، نزدیکی به شهرک های صنعتی و دارا بودن زمینه های اشتغال از گزینه های مناسب برای سکونت محسوب می شود و به همین دلیل بازار خرید و فروش و اجاره واحدهای مسکونی در کرج رونق گرفته است.
به گزارش متراژ بزرگ ترین سامانه آنلاین ملک و املاک کشور به نقل از ایسنا، در آستانه ورود به فصل تابستان تکاپوی اجاره نشین ها برای تغییر محل زندگی و تلاش صاحب خانه ها برای اجاره دادن ملک خود، بازار مسکن را داغ کرده است. اما امسال با افزایش ناگهانی قیمت سکه و ارز و شرایط ناپایدار اقتصادی میزان اجاره بهای درخواستی صاحبان ملک بیشتر شده است.
مستاجران هر سال با هدف بهبود کیفیت زندگی خانواده خود، به دنبال اجاره خانه ای بزرگ تر می باشند ولی رشد بیش از 30 درصدی هزینه اجاره نشینی نه تنها باعث نقل مکان آن ها به آپارتمانی بهتر نشده، بلکه باعث کاهش قدرت خرید اجاره نشین ها نیز شده است.
افرادی که طی چند روز اخیر به مشاورین املاک کلان شهر کرج مراجعه نمودند از آشفتگی و نابسمانی قیمت ها گلایه می کنند و معتقد اند که بیشتر صاحب خانه ها با هدف کسب سود بیشتر و بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم تقاضای مبالغی خارج از عرف بازار می کنند. 
حال به برسی چند نمونه از  میزان اجاره بها در شهر کرج می پردازیم:
بنگاه معاملاتی که در منطقه شاهین ویلا کرج واقع شده، قیمت 60 میلیون هزینه رهن و ماهانه 600 هزار تومان را برای خانه ای 111 متری پیشنهاد می دهد.
مشاور املاک دیگری مبلغ 20 میلیون تومان پیش و 900 هزار تومان اجاره را برای یک آپارتمان 115 متری درج نموده است.
جالب است بدانید که تعرفه رهن و اجاره خانه در همین منطقه متوسط کرج در حالی مطرح می شود که در سال گذشته قیمت  معامله همین واحدهای مسکونی بین 30 تا 50 درصد کمتر بوده است و  امسال صاحبان ملک تنها به دلیل آشفتگی نوسان ارز و تورم اقتصادی تقاضای چنین مبالغ سنگینی را از متقاضیان مسکن می نمایند.
رییس اتحادیه مشاورین املاک کرج نیز با اشاره به رونق مجدد بازار مسکن خاطر نشان کرد: هیج قاعده و قانونی در خصوص قیمت گذاری مسکن در ایران وجود ندارد و قیمت ها به صورت توافقی بین صاحب خانه و مستاجر  تعیین می گردد.
او هم چنین اظهار امیدواری کرد که مجلس با تصویب قانون هایی در خصوص مسکن بتواند چاره ای برای این وضعیت بیاندیشد و دولت را ملزم به تدوین سیاست های کنترلی در خصوص مسکن نماید.

منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.