وضعیت خرید و فروش آپارتمان های متراژ پایین

آرش توکلی
1397/07/07
189
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وضعیت خرید و فروش آپارتمان های متراژ پایین

در چند ماه اخیر بازار مسکن متاثر از رشد روز افزون قیمت دلار وضعیت نابسمانی را تجربه می کند و میزان معاملات املاک به کمترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است. ​کسب سود بیشتر می نمایند.

در چند ماه اخیر بازار مسکن متاثر از رشد روز افزون قیمت دلار وضعیت نابسمانی را تجربه می کند و میزان معاملات املاک به کمترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است. برخی از دلالان نیز علاوه بر حضور و خرید و فروش سکه به منظور افزایش دارایی، اقدام به معامله واحدهای مسکونی متراژ پایین با هدف کسب سود بیشتر می نمایند. مردم هم به دلیل کاهش قدرت خرید و افزایش سرسام آور نرخ خرید آپارتمان موفق به انتخاب و خرید واحد مسکونی مورد نظر خود نشده اند.
مشاورین املاک نیز عموما خانه های بالای 100 متر مربع را در فایل های پیشنهادی خود به متقاضیان مسکن پیشنهاد می دهند و آپارتمان های متراژ پایین و با متراژ متوسط به ندرت در آگهی های ملک و املاک یافت می شود.
سرمایه گذاران نیز با آگاهی از میزان عرضه و تقاضای واحدهای مسکونی متراژ پایین اقدام به خرید این خانه ها نموده اند و این نوع آپارتمان ها را به چک تضمینی تعبیر می کنند. زیرا در هر شرایط و زمان، معامله آپارتمان های متراژ پایین بسیار ساده خواهد بود.
به گزارش متراژ سامانه خرید آنلاین مسکن به نقل از دنیای اقتصاد، مردم به دلیل وضعیت بازار مسکن و کاهش قدرت خرید به خصوص در پایتخت حتی با استفاده از تسهیلات بانکی به خرید واحدهای متراژ پایین علاقه دارند و بازار این نوع آپارتمان ها که زیر 60 متر مربع مساحت دارند در تهران بسیار داغ است. 22 درصد از کل نقل و انتقال ماهانه مسکن نیز در کشور به این دسته از خانه ها تعلق دارد.
به همین دلیل آپارتمان های متراژ پایین نه تنها گران تر از آپارتمان هایی با متراژ متوسط می باشند، بلکه میزان رشد و گرانی این دسته از واحدهای مسکونی در کلان شهرها نیز بیشتر بوده و در سال جاری میانگین رشد تعرفه خرید هر متر مربع آن ها، به بیش از 45 درصد رسیده است.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.