وضعیت خرید و فروش مسکن در جنوب شهر تهران

آرش توکلی
1397/05/23
229
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وضعیت خرید و فروش مسکن در جنوب شهر تهران

در چند ماه گذشته بازار مسکن با فراز و نشیب های مختلفی روبه رو شده است به طوری که در 2 ماه ابتدایی سال، میزان معاملات املاک افزایش یافت، اما در اواخر اردیبهشت ماه همزمان با رشد قیمت دلار و سکه حجم خرید و فروش آپارتمان با افت شدید مواجه شد.

در چند ماه گذشته بازار مسکن با فراز و نشیب های مختلفی روبه رو شده است به طوری که در 2 ماه ابتدایی سال، میزان معاملات املاک افزایش یافت، اما در اواخر اردیبهشت ماه همزمان با رشد قیمت دلار و سکه حجم خرید و فروش آپارتمان با افت شدید مواجه شد. با شروع فصل تابستان نیز که به فصل داغ اجاره نشینی شهرت دارد، مالکان خانه با تاثیر پذیری از تورم اقتصادی و گرانی درخواست مبالغی خارج از عرف نمودند و مستاجران با چالش نقل مکان و تامین هزینه رهن و اجاره بها مواجه شدند.
به همین دلیل برخی از متقاضیان اجاره نشینی به مناطق جنوبی شهر تهران به دلیل کمبود نقدینگی مهاجرت نمودند.
به گزارش متراژ بزرگ ترین پورتال خرید و فروش مسکن به نقل از ایسنا، بررسی قیمت ها در بازار مسکن بیانگر این موضوع می باشد که در منطقه 16 پایتخت هنوز تعرفه ها پایین تر از حد متوسط شهر تهران قرار دارد و نسبت به مناطق دیگر از رشد کمتری برخوردار می باشد.
میانگین نرخ خرید و فروش آپارتمان، در مناطق 7 تا 22، متری 4 میلیون و 650 هزار تومان می باشد  که حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان پایین تر از حد متوسط پایتخت و 10 میلیون و 450 هزار تومان کمتر از منطقه یک محسوب می شود. به همین دلیل خریدارن و اجاره نشین ها علاقه بیشتری به معامله در مناطق جنوبی شهر تهران پیدا کرده اند و با کاهش قدرت نقدینگی رونق خرید و فروش واحدهای مسکونی در این منطقه بیشتر از گذشته شده است.
مشاورین املاک نیز در فایل های خود نرخ مسکن ارزان قیمت در تهران را درج نموده اند و به متقاضیان پیشنهاد می کنند که در مناطق جنوبی شهری تهران ساکن شوند. به طور مثال نرخ خرید آپارتمان 51 متری با 12 سال ساخت در شاد آباد مبلغی در حدود 115 میلیون تومان می باشد.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.