پیش بینی در خصوص زمان کاهش قیمت مسکن

آرش توکلی
1398/04/12
159
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیش بینی در خصوص زمان کاهش قیمت مسکن

در ده روز گذشته و همزمان با آغاز فصل تابستان میزان معاملات مسکن رشد چشم گیری نداشته و بر خلاف سال های قبل که فصل تابستان به عنوان بازه زمانی رونق مسکن شناخته می شد

در ده روز گذشته و همزمان با آغاز فصل تابستان میزان معاملات مسکن رشد چشم گیری نداشته و بر خلاف سال های قبل که فصل تابستان به عنوان بازه زمانی رونق مسکن شناخته می شد، در سال جاری رکود و کاهش قدرت نقدینگی مردم باعث کسادی در بازار معاملات شده است. نرخ های پیشنهادی از سوی فروشندگان نیز متاثر از شرایط اقتصادی و تورم بسیار بالا و سرسام آور درج شده و متقاضیان توان مالی خرید این نوع واحدها را ندارند. از طرفی نیز سقف تسهیلات مسکن که قرار بود در سال 98 با افزایش همراه شود و مطابق با نیاز مردم باشد هنوز افزایش نیافته و دستور العمل اجرایی اعطای تسهیلات بانکی برای خرید خانه در سال 98 ابلاغ نشده است.
به گزارش متراژ، رییس اتحادیه مشاورین املاک در خصوص آخرین وضعیت نقل و انتقال در کشور و به ویژه شهر تهران خاطر نشان کرد: کاهش 60 درصدی معاملات نشانگر حباب قیمتی در بازار مسکن است و به زودی شاهد تعدیل قمیت ها خواهیم بود زیرا در صورت تعرفه گذاری دلخواه مردم حاضر به خرید و معامله ملک مورد نظر خود نخواهند بود و واحدهای نوساز بدون مشتری و سود آوری روی دست فروشندگان خواهد ماند.
در شرایط کنونی سوداگران و دلالان با هدف کسب سود بیشتر و ایجاد التهاب در بازار قصد دارند نرخ های نجومی و خارج از عرفی را برای فروش آپارتمان ها پیشنهاد دهند اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و نبود تقاضا این بازی افراد سود جو نتیجه نخواهد داد و در ماه های آینده مالکان مجبور به کاهش قیمت مسکن و درج فایل های فروش با تعرفه های منصفانه تری خواهند شد.
مصطفی قلی خسروی در خصوص طرح های دولت و مجلس برای ساماندهی بازار اجاره مسکن در تهران و جلوگیری از درج قیمت های نجومی نیز افزود: وزارت راه و شهرسازی طرح های مناسبی به منظور حمایت از متقاضیان و کاهش قیمت تمام شده مسکن در سال 98 آماده کرده که در صورت اجرای صحیح تعادل به بازار املاک بازخواهد گشت و مردم با قدرت خرید بیشتری اقدام به خرید خانه می کنند.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.