پیش بینی دوره مجدد رونق بازار مسکن از نگاه کارشناسان

آرش توکلی
1398/07/01
299
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش بینی دوره مجدد رونق بازار مسکن از نگاه کارشناسان

با آغاز فصل پاییز میزان تقاضا برای خرید و اجاره مسکن کاهش می یابد و فایل های ثبت شده در مشاورین املاک عمدتا بدون مشتری باقی می ماند.

با آغاز فصل پاییز میزان تقاضا برای خرید و اجاره مسکن کاهش می یابد و فایل های ثبت شده در مشاورین املاک عمدتا بدون مشتری باقی می ماند. هرچند که مالکان و انبوه سازان قیمت های پیشنهادی خود را در روزهای پایانی شهریور ماه اصلاح نمودند و تعرفه خرید هر متر مربع آپارتمان با افت 30 درصدی در تهران روبه رو شده اما به دلیل محدودیت منابع مالی و قدرت خرید مردم، حجم قرارداد های ثبت شده رشد پیدا نکرد و واحدهای آماده فروش بدون تقاضا باقی ماند. طرح تولید ملی مسکن هم که به عنوان مهمترین برنامه دولت در راستای خانه دار شدن مردم در سال 98 پیش بینی شده و با دستور رییس جمهور در هفته دولت کلید خورد. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در فاز اول بیش از 100 هزار آپارتمان با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد. در این پروژه به منظور کاهش قیمت تمام شده مسکن، مصالح ساختمانی با تخفیف ویژه در اختیار انبوه سازان قرار خواهد گرفت و زمین دولتی برای ساخت خانه نیز اعطا خواهد شد.
یکی از کارشناسان مسکن در خصوص پیش بینی آینده بازار ملک و املاک گفت: در حال حاضر میزان تولید مسکن بیش از تقاضا می باشد و بالغ بر 2 میلیون خانه خالی در ایران وجود دارد. اما به دلیل کاهش توان مالی متقاضیان نیاز به ساخت خانه های متراژ کم در تهران ضروری است. به همین دلیل دولت در طرح اقدام ملی مسکن واحدها را بر اساس نیاز و تقاضای بازار خواهد ساخت و نرخ تمام شده این آپارتمان ها حداقل 30 درصد از سایر واحدهای آماده به فروش در پایتخت پایین تر می باشد. روان شادنیا در خصوص پیش بینی آینده بازار مسکن خاطر نشان کرد: انتظار می رود در پایان سال جاری مقداری حجم معاملات  افزایش پیدا کند و متقاضیان حضور فعالی در این بخش داشته باشند اما رشد یا افت تعرفه خرید مسکن به متغیرهای اقتصادی و تورم وابسته است.
منبع: شهر خبر

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.