پیش بینی قیمت اجاره بهای مسکن در تابستان 98

آرش توکلی
1398/02/17
228
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیش بینی قیمت اجاره بهای مسکن در تابستان 98

با نزدیک شدن به فصل داغ اجاره نشینی یکی از مهمترین دغدغه های مستاجران تمدید اجاره و انتخاب آپارتمان مناسب برای سکونت می باشد. با توجه به التهابات

با نزدیک شدن به فصل داغ اجاره نشینی یکی از مهمترین دغدغه های مستاجران تمدید اجاره و انتخاب آپارتمان مناسب برای سکونت می باشد. با توجه به التهابات و سوداگری در بخش مسکن، تعرفه گذاری سلیقه ای و دلخواه برای اجاره واحدهای مسکونی افزایش یافته و مالکان با مشاهده تورم اقتصادی قیمت های سرسام آور و نجومی را برای رهن و اجاره خانه خود پیشنهاد می دهند.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جست و جوی ملک و املاک، برخی از مستاجران با آگاهی از افزایش مجدد قیمت ها در سال 98، در اسفند ماه نسبت به تمدید قرارداد اجاره خود اقدام نموده و نگرانی بابت افزایش قیمت اجاره بها ندارند. اما بخش زیادی از متقاضیان به دلیل کاهش قدرت مالی و تورم اقتصادی موفق به انتخاب فایل مناسب برای سکونت نشده و در انتظار یافتن ملکی مناسب با قیمت منطقی برای عقد قرارداد اجاره نشینی هستند. یک کارشناس مسکن در خصوص وضعیت تعرفه ها در بازار مسکن گفت: نمی توان اظهار نظر دقیقی درباره کاهش یا افزایش قیمت مسکن در سال جاری کرد، اما طبق شواهد هر زمان مسکن با رشد نرخ مواجه شده، سوداگری افزایش یافته و قیمت ها روند صعودی خواهد داشت.
سید حسن علوی درباره عرضه و تقاضای مسکن و عدم ارائه فایل های مناسب خرید و اجاره برای متقاضیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر خریداران با توجه به قدرت مالی به دنبال واحدهای مسکونی متراژ  پایین می باشند، اما به دلیل کمبود ساخت و عرضه این نوع خانه ها، فایل های در دسترس بسیار محدود است و مالکان آپارتمان های متراژ پایین قیمت های نجومی را برای فروش به متقاضیان پیشنهاد می دهند.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: در کلان شهرها نیز قیمت اجاره بها بیش از 70 درصد رشد یافته و مردم با مشاهده این وضعیت اقدام به مهاجرت به مناطق جنوبی و حاشیه شهرهای بزرگ نموده اند. به همین دلیل دولت و مجلس باید برنامه هدفمندی برای تولید مسکن و افزایش قدرت خرید متقاضیان داشته باشند تا در سال 98 وضعیت بازار مسکن به سمت رونق هدایت شود.
منبع: ایرنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.