پیش بینی قیمت مسکن در تابستان 97

آرش توکلی
1397/02/13
336
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش بینی قیمت مسکن در تابستان 97

با نزدیک شدن به فصل تابستان و رونق بازار اجاره و خرید و فروش واحدهای مسکونی یکی از پرسش های اصلی متقاضیان مسکن گرانی و افزایش تعرفه خانه در تابستان 97 می باشد. متراژ در این مقاله به بررسی وضعیت بازار مسکن در تابستان 97 خواهد پرداخت. در چند ماه اخیر افزایش نرخ سکه و دلار باعث نوسان بازار شده است و میزان سرمایه گذاری در بازار مسکن را تحت تاثیر خود قرار داده است. هم چنین میزان سود بانکی نیز یکی از عواملی است که می تواند باعث رکود و یا رونق بازار املاک شود. با پیش بینی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با توجه به بازار ارز و شرایط اقتصادی در تابستان 97 قیمت خرید خانه و اجاره مسکن در تهران بیشتر در واحدهای متراژ پایین افزایش می یابد و در شهرهای کوچک شاهد گرانی واحدهای مسکونی نخواهیم بود.

با نزدیک شدن به فصل تابستان و رونق بازار اجاره و خرید و فروش واحدهای مسکونی یکی از پرسش های اصلی متقاضیان مسکن گرانی و افزایش تعرفه خانه در تابستان 97 می باشد.
متراژ در این مقاله به بررسی وضعیت بازار مسکن در تابستان 97 خواهد پرداخت.
در چند ماه اخیر افزایش نرخ سکه و دلار باعث نوسان بازار شده است و میزان سرمایه گذاری در بازار مسکن را تحت تاثیر خود قرار داده است. هم چنین میزان سود بانکی نیز یکی از عواملی است که می تواند باعث رکود و یا رونق بازار املاک شود.
با پیش بینی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با توجه به بازار ارز و شرایط اقتصادی در تابستان 97 قیمت خرید خانه و اجاره مسکن در تهران بیشتر در واحدهای متراژ پایین افزایش می یابد و در شهرهای کوچک شاهد گرانی واحدهای مسکونی نخواهیم بود.
حسام عقبایی هم چنین افزود: افزایش سود بانکی باعث کاهش رغبت به خرید و فروش مسکن و ساخت و ساز در بافت های فرسوده می شود و یکی از راهکارهایی که منجر به رونق بازار ملک و املاک می شود، کاهش نرخ سود بانکی است.
این کارشناس حوزه مسکن در خصوص سیاست های دولت برای رونق بخشی به بازار خانه و اجرای طرح مسکن اجتماعی پیشنهاد کرد که دولت با روش های تشویقی بانک ها را مکلف به پرداخت تسهیلات خرید مسکن کند.
نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در خصوص مشاغلی که با حوزه مسکن و املاک در ارتباط هستند و باعث رونق کسب و کار خواهند شد نیز افزود: در حال حاضر بیش از 1300 صنعت مرتبط با بخش ساختمانی وجود دارد که افزایش خرید متقاضیان مسکن باعث رونق در این مشاغل می شود.
میزان تعرفه اجاره خانه و بازار خرید و فروش مسکن در تابستان 97 دچار نوسان نخواهد شد و تنها در واحدهای متراژ پایین شاهد افزایش نسبی قیمت خواهیم بود.

منبع: افکار نیوز

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.