پیش بینی وضعیت معاملات مسکن تهران در شهریور ماه

آرش توکلی
1398/05/23
187
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیش بینی وضعیت معاملات مسکن تهران در شهریور ماه

کمتر از 40 روز به پایان فصل تابستان باقی مانده اما هنوز تعداد زیادی از خانوارها به دلیل شرایط اقتصادی و ارائه نرخ های نجومی از سوی مالکان و فروشندگان موفق به انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود نشدند.

کمتر از 40 روز به پایان فصل تابستان باقی مانده اما هنوز تعداد زیادی از خانوارها به دلیل شرایط اقتصادی و ارائه نرخ های نجومی از سوی مالکان و فروشندگان موفق به انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود نشدند. هرچند که از نیمه دوم مرداد ماه نرخ های اجاره بها و فروش آپارتمان با کاهش نسبی روبه رو بود، اما باز هم تعرفه های پیشنهادی با قدرت خرید مردم هم خوانی نداشت و به همین دلیل برخی از متقاضیان اقدام به مهاجرت به شهرهای اطراف پایتخت نمودند. گروه دیگری از مستاجران نیز هم چنان در جست و جوی فایل های اجاره با قیمت مناسب در مناطق جنوبی تهران هستند و امیدوارند در یک ماه باقی مانده از فصل داغ اجاره نشینی موفق به انتخاب واحد مورد نظر خود شوند.
به گزارش متراژ پورتال آنلاین خرید و فروش مسکن، مشاهدات میدانی از آخرین وضعیت معاملات مسکن در تهران بیانگر این موضوع است که اندک خریدارانی که در بازار حضور دارند به دنبال آپارتمان های قدیمی یا نوساز زیر قیمت می گردند. از دست رفتن مهلت جابه جایی به عنوان عامل اولیه و تقابل عرضه واحدهای به قیمت با تقاضای مصرف در روزهای اخیر  باعث سردرگمی متقاضیان شده است. اما واسطه های ملکی معتقد اند در شهریور ماه به عنوان آخرین ماه فصل جابه جایی احتمالا تعداد معاملات مسکن افزایش پیدا می کند.
دولت در سال گذشته موفق به اجرای سیاست های صحیح و اصولی برای حمایت از قدرت خرید مردم نشد و نرخ خرید و فروش مسکن به صوت دلخواه و نجومی به متقاضیان پیشنهاد می شد، اما در سال جاری محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی قصد دارد، در راستای تامین مسکن اجتماعی و رونق بازار مسکن طرح هایی نظیر تولید 400 هزار واحد مسکونی و اعطای کارت اعتباری مصالح برای انبوه سازان را اجرایی نماید. کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت تحقق این برنامه ها سوداگری و التهاب بازار مسکن فروکش کند و متقاضیان با دغدغه کمتری موفق به انتخاب و خرید واحدهای مسکونی مورد علاقه خود خواهند شد.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.