پیشنهادهای جذاب مالکان برای فروش واحدهای مسکونی

آرش توکلی
1397/05/28
162
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیشنهادهای جذاب مالکان برای فروش واحدهای مسکونی

از ابتدای سال جهش قیمت ملک و املاک در نقش تهدید بزرگ بازار، باعث افت شدید قدرت خرید مسکن شده و متقاضیان خرید خانه به خصوص در کلان شهرها حتی با استفاده از وام مسکن و تسهیلات بانکی نیز قادر به خرید آپارتمان نمی باشند.

از ابتدای سال جهش قیمت ملک و املاک در نقش تهدید بزرگ بازار، باعث افت شدید قدرت خرید مسکن شده و متقاضیان خرید خانه به خصوص در کلان شهرها حتی با استفاده از وام مسکن و تسهیلات بانکی نیز قادر به خرید آپارتمان نمی باشند. صاحبان ملک نیز با فرصت طلبی و جو اقتصادی کشور، نرخ های نجومی و خارج از عرفی را برای فروش واحدهای مسکونی خود پیشنهاد می دهند.
نگرانی بابت افزایش روز افزون تعرفه خرید و فروش مسکن و رشد قیمت دلار و سکه باعث ایجاد نگرانی مردم شده و متقاضیان خرید خانه با این استدلال که بازار مسکن ناپایدار و غیر قابل پیش بینی می باشد، در انجام معامله تعجیل می نمایند.
به گزارش متراژ سامانه معاملات مسکن به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی های اخیر بازار ملک و املاک نشان می دهد، در حال حاضر قیمت های پیشنهادی فروش آپارتمان در شهر تهران به حدی افزایش یافته که از توان مالی تعداد قابل توجهی از خریداران خارج شده و شکاف عمیقی بین قدرت خرید و سطح قیمت ها ایجاد شده است.
از سوی دیگر بازار عرضه و تقاضای مسکن نیز نامتوازن است و واحدهای مسکونی متراژ پایین که مورد توجه مردم قرار دارد، بسیار نایاب شده و سرمایه گذاران بیشتر به ساخت و ساز آپارتمان های بالای 100 متر اقدام می نمایند.
فروشندگان مسکن در هفته ای که گذشت سعی کردند از عبارت های جذاب تری برای جلب نظر متقاضیان خرید خانه استفاده کنند و حتی در برخی از آگهی های فروش نیز به هزینه خرید اوراق توسط مالک اشاره شده است.
مشاورین املاک هم با توجه به کاهش معاملات مسکن به دنبال شناسایی و معرفی فایل های قیمت مناسب برای متقاضیان املاک هستند، تا حداقل حجم خرید و فروش مسکن را اندکی افزایش دهند.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.