چرا قیمت خرید و فروش مسکن تابع کاهش نرخ دلار نیست؟

آرش توکلی
1398/05/05
204
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چرا قیمت خرید و فروش مسکن تابع کاهش نرخ دلار نیست؟

در هفته گذشته شاهد کاهش نرخ ارز و طلا در بازار بودیم، اما پس از رسیدن دلار به کانال قیمتی 11 هزار تومان نیز هم چنان کاهش قیمت خاصی در بخش مسکن مشاهده نشده و متقاضیان خرید خانه

در هفته گذشته شاهد کاهش نرخ ارز و طلا در بازار بودیم، اما پس از رسیدن دلار به کانال قیمتی 11 هزار تومان نیز هم چنان کاهش قیمت خاصی در بخش مسکن مشاهده نشده و متقاضیان خرید خانه هم چنان در انتظار ثبات نرخ در بخش املاک به منظور انجام معاملات و ثبت قراردادهای اجاره و رهن می باشند.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن با کد رهگیری معتبر، با شروع فصل داغ اجاره نشینی مستاجران به دنبال جست و جوی ملک مناسب و مقرون به صرفه برای اجاره و جابه جایی هستند، اما به دلیل پیشنهادهای نجومی مالکان برای اجاره بها و سوداگری در این بخش موفق به انتخاب آپارتمان مورد نظر خود نشدند. برخی از واسطه های ملکی نیز با قیمت گذاری غیر منطقی برای رهن و اجاره مسکن در تهران التهاب و حباب قیمتی را ایجاد نموده که به همین دلیل میزان ثبت معاملات مسکن در تهران در تیر ماه با کاهش 40 درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته رو به رو شد.
در یک سال اخیر، شکل گیری انتظارات افزایشی در پایتخت و سایر شهرها منجر به رشد نرخ ها و نهایتا شکل دادن وضعیت کنونی بازار املاک گردید. هنگامی که قیمت دلار به صورت پلکانی افزایش یافت، بازارهای موازی نیز تحت تاثیر این این بازار با رشد نرخ ها مواجه شدند و در نهایت تورم اقتصادی به بیش از 20 درصد رسید. با کاهش نرخ دلار در چند روز گذشته برخی بر این باور اند که میانگین تعرفه خرید و فروش مسکن نیز باید با کاهش روبه رو شود. اما به دلیل شرایط و جریانات بازار ملک و املاک افت قیت خرید خانه به سرعت قابل مشاهده نمی باشد و کارشناسان اقتصادی معتقد اند ثبات قیمتی به تدریج و طی ماه های آینده در بخش مسکن به وقوع خواهد پیوست. عدم تقاضا و کاهش معاملات به دلیل قدرت خرید محدود مردم نیز یکی از عوامل تعدیل نرخ ها در بازار املاک است که به همین دلیل در چند روز اخیر تعرفه آگهی های مربوط به فروش ملک با تعدیل قیمت ها از سوی فروشندگان مواجه شده است.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.