کاهش قیمت آپارتمان های مسکن مهر اطراف تهران

آرش توکلی
1398/04/26
296
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاهش قیمت آپارتمان های مسکن مهر اطراف تهران

تا چند سال گذشته خانوارها با استفاده از پس انداز و دریافت تسهیلات خرید خانه از بانک مسکن قادر به انتخاب و خرید آپارتمان مورد نظر خود در مناطق مختلف پایتخت بودند

تا چند سال گذشته خانوارها با استفاده از پس انداز و دریافت تسهیلات خرید خانه از بانک مسکن قادر به انتخاب و خرید آپارتمان مورد نظر خود در مناطق مختلف پایتخت بودند. اما از نیمه دوم سال گذشته و همزمان با خروج آمریکا از برجام و رشد سرسام آور نرخ دلار و سکه در بازار، تعرفه خرید و فروش مسکن نیز با رشد بیش از 70 درصدی همراه شد و مظنه خرید هر متر مربع آپارتمان در برخی از نقاط تهران به بیش از 15 میلیون تومان رسید. از طرفی میزان استفاده از وام بانکی برای معاملات مسکن با کاهش روبه رو شد و متقاضیان به دلیل ناکارآمدی و عدم افزایش سقف تسهیلات بانکی از دریافت وام برای تامین مسکن صرف نظر نمودند. صاحب خانه ها نیز با مشاهده تورم و گرانی در جامعه قراردادهای تمدید اجاره خانه های خود را با نرخ هایی عجیب و غیر منصفانه به مستاجران پیشنهاد داده و به همین دلیل حجم معاملات در بازار مسکن با کاهش چشم گیری همراه شد.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن، برخی از مردم  به دلیل عدم توانایی مالی تصمیم به مهاجرت به مناطق جنوبی پایتخت و سکونت در شهرهای تازه ساخت در حواشی تهران نمودند. بازار خرید و فروش آپارتمان های مسکن مهر نیز به دلیل قیمت مقرون به صرفه بودن داغ شد و خرید مسکن در شهرهایی نظیر پردیس و پرند رونق گرفت. در اواخر سال 97 دلالان  با مشاهده افزایش تقاضا برای خرید خانه در پردیس، نرخ های فروش خود را تغییر داده و با آگاهی از نیاز مشتری قیمت هایی بالاتر از ارزش واقعی ملک را به متقاضیان پیشنهاد دادند، مردم نیز به دلیل عدم بی ثباتی بازار و نگرانی از افزایش قیمت مجدد مسکن حاضر به پرداخت مبالغ پیشنهادی و معامله ملک مورد نظر خود شدند.
اما با شروع تابستان میزان سوداگری و دلال بازی برای فروش آپارتمان های مسکن مهر پردیس کاهش یافت و تعرفه خرید مسکن در این مناطق بیش از 30 درصد ارزان شد. میزان مهاجرت به این شهرها نیز به دلیل عدم دسترسی به امکانات و مسیرهای ارتباطی با کاهش روبه رو شد.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.