کاهش مجدد قیمت مسکن در مناطق شمالی تهران

آرش توکلی
1398/07/07
225
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاهش مجدد قیمت مسکن در مناطق شمالی تهران

در چند ماه اخیر میزان کاهش نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان در پایتخت با کاهش همراه شد ولی حجم معاملات در این بازه تغییر محسوسی نکرد و بخش خرید و فروش مسکن هم چنان به سمت رکود هدایت می شود.

در چند ماه اخیر میزان کاهش نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان در پایتخت با کاهش همراه شد ولی حجم معاملات در این بازه تغییر محسوسی نکرد و بخش خرید و فروش مسکن هم چنان به سمت رکود هدایت می شود. افت تعرفه مسکن در نقاط مختلف تهران هم بر اساس میزان تقاضا نوسان داشت به طوری که میانگین کاهش قیمت در بخش های جنوبی تهران حدود 1 میلیون تومان اما در منطقه یک متوسط افت قیمت خرید آپارتمان بالغ بر 5 میلیون تومان بوده است. با وجود تعدیل تعرفه ها و کاهش سوداگری اما باز هم مظنه خرید آپارتمان با قدرت خرید مردم هم خوانی ندارد و هم چنان فایل های فروش در مشاورین املاک بدون مشتری باقی مانده اند.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن، بر اساس گزارش منتشر شده از بانک مرکزی، در شهریور ماه بازار املاک پایتخت دومین تخلیه حباب قیمتی را تجربه کرد و متوسط نرخ خرید خانه از متری 13 میلیون تومان در مرداد ماه 98 به متری 12 میلیون و 500 در شهریور ماه رسید که کاهش 2.8 درصدی نسبت به ماه قبل و افزایش 55 درصدی نسبت به شهریور ماه سال گذشته رسیده است. متقاضیان نیز با مشاهده تورم اقتصادی و رشد سرسام آور قیمت ها در بخش مسکن تصمیم به مهاجرت از مناطق مرکزی و شمالی پایتخت به بخش های جنوبی و حاشیه پایتخت نمودند. این گروه از مردم با استدلال صاحب خانه شدن حاضر به سکونت در بخش های جنوبی و دور افتاده شهری هستند تا از اجاره نشینی و داستان های افزایش سالانه هزینه اجاره بها در امان باشند.
بازار پیش فروش واحدهای مسکونی با شرایط اقساطی و وام مسکن نیز توسط برخی از انبوه سازان رونق گرفته و آگهی های پیش فروش در مهر ماه با رشد قابل توجهی همراه بوده است. سازندگان با هدف تامین منابع مالی برای خرید ملزومات ساختمانی و اتمام پروژه های مسکونی قبل از افزایش مجدد قیمت ها حاضر به انعقاد قرارداد فروش آپارتمان با شرایط ویژه به خریداران هستند.
منبع: ایرنا

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.