کاهش نرخ اجاره بها در بازار مسکن تهران

آرش توکلی
1398/06/25
235
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاهش نرخ اجاره بها در بازار مسکن تهران

در حالی که کمتر از یک هفته به پایان فصل داغ اجاره نشینی باقی مانده، هنوز برخی از فایل های اجاره بدون متقاضی در مشاورین املاک مشاهده می شوند. مالکان با آگاهی از رکود بخش بازار اجاره در 6 ماه دوم سال جاری آگهی های رهن

در حالی که کمتر از یک هفته به پایان فصل داغ اجاره نشینی باقی مانده، هنوز برخی از فایل های اجاره بدون متقاضی در مشاورین املاک مشاهده می شوند. مالکان با آگاهی از رکود بخش بازار اجاره در 6 ماه دوم سال جاری آگهی های رهن و اجاره خود را به روز رسانی نموده و قیمت های منصفانه تری را به مستاجران پیشنهاد دادند. بر اساس آمار رسمی منتشر شده عمده فایل های بدون متقاضی مربوط به آپارتمان های بزرگ در مناطق شمالی پایتخت است که به دلیل تعرفه سرسام آور هم چنان خالی از سکنه باقی مانده اند و با وجود کاهش 30 درصدی نرخ اجاره بها این واحدها، میزان ثبت قرارداد اجاره نشینی آن ها بسیار محدود می باشد.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک، برخی از خانوارها نیز به دلیل محدودیت منابع مالی و عدم تامین هزینه جدید رهن و اجاره مسکن در پایتخت اقدام به مهاجرت و سکونت در شهرهای اطراف تهران نموده اند. به گفته واسطه های ملکی حجم خرید و فروش و اجاره املاک در شهرهایی نظیر پرند، ورامین و پردیس افزایش یافته و در شهریور ماه سال جاری شاهد رشد مهاجرت به این مناطق بوده ایم. در آگهی های جدید رهن خانه نیز مالکان نرخ های ودیعه را به صورت توافقی درج نمودند و حاضر به مذاکره با متقاضی برای اجاره خانه خود شده اند. در شهرهای جدید مانند پرند نرخ رهن یک واحد نوساز حدود 70 متری حدود 3 میلیون تومان می باشد و در شهر هشتگرد رهن کامل به ازای هر متر مربع 300 هزار تومان تخمین زده شده است. هم چنین با حدود 200 میلیون تومان متقاضی می تواند یک واحد آپارتمان در این شهرها خریداری کند. به همین دلیل برخی از اجاره نشین ها با رویای صاحب خانه شدن هزینه لازم برای خرید خانه را تامین و اقدام به معامله ملک مورد نظر خود می کنند تا دیگر مشکلاتی نظیر جابه جایی و افزایش سالانه هزینه اجاره نشینی را نداشته باشند.
منبع: ایرنا

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.