کاهش هزینه اجاره نشینی در تهران

آرش توکلی
1398/05/13
220
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاهش هزینه اجاره نشینی در تهران

با شروع فصل تابستان به دلیل سوداگری و تورم اقتصادی هزینه اجاره بها با افزایش چشم گیری همراه شد و مستاجران قادر به انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود نشدند.

با شروع فصل تابستان به دلیل سوداگری و تورم اقتصادی هزینه اجاره بها با افزایش چشم گیری همراه شد و مستاجران قادر به انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود نشدند. صاحبان خانه ها نیز با آگاهی از وضعیت رکود و گرانی پیشنهاد تمدید اجاره را با نرخ های سرسام آور و غیر منطقی به اجاره نشین ها پیشنهاد دادند و این عامل سبب شد میزان ثبت قرارداد اجاره در تیرماه 98 با کاهش بیش از 40 درصدی در پایتخت همراه شود. متقاضیان به دلیل قدرت مالی محدود و قیمت های نجومی به دنبال یافتن آپارتمان های متراژ پایین در جنوب و حاشیه تهران هستند، اما به دلیل کمبود عرضه آپارتمان های زیر 70 متر سوداگری در بخش رهن و اجاره این واحدها افزایش یافته و دلالان با آگاهی از نیاز مردم، قصد سود بیشتر و ایجاد التهاب در بخش اجاره مسکن را دارند. اما جهش قیمت در بازار اجاره باعث کسادی در این بخش شده، مشاورین ملکی متعقد اند به دنبال کاهش 65 درصدی خرید و فروش املاک میزان نقل و انتقال با افت روبه رو شده و به با توجه به کاهش نرخ ارز مالکان باید برای فروش، قیمت های پیشنهادی خود را تعدیل و اصلاح نمایند.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن، بر اساس مشاهدات میدانی در سال جاری مستاجران به دلیل رشد هزینه ها به اولویت های بعدی روی آورده اند. برخی به دنبال خانه های قدیمی رفته و گروهی دیگر محله یا منطقه خود را عوض می کنند. هم چنین از اطراف تهران خبر می رسد که به دلیل نوسانات تعرفه اجاره نشینی در پایتخت جمعیت شهرهای اقماری پایتخت در حال افزایش می باشد و بازار خرید و اجاره در شهرهایی همچون پردیس و ورامین با رونق نسبی همراه شده شده است.
کارشناسان پیش بینی می کنند به دلیل نزدیک شدن به ماه محرم و کاهش نرخ ارز در مرداد ماه شاهد افزایش قراردادهای اجاره بها و تعدیل مظنه اجاره آپارتمان در کلان شهرها و تهران باشیم. مالکان برای اجاره واحد خود باید نرخ های خود را اصلاح کنند، زیرا در صورت قیمت گذاری دلخواه واحدها بدون سکنه باقی خواد ماند و با عبور از فصل داغ اجاره نشینی احتمال تقاضا برای اجاره کاهش می یابد.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.