کاهش چشم گیر معاملات در بازار مسکن پایتخت

آرش توکلی
1398/03/25
170
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاهش چشم گیر معاملات در بازار مسکن پایتخت

در آستانه شروع فصل جابه جایی مستاجران و حضور متقاضیان در بازار مسکن یکی از دغدغه های اصلی مردم انتخاب و خرید خانه با قیمت معقول و منطقی می باشد

در آستانه شروع فصل جابه جایی مستاجران و حضور متقاضیان در بازار مسکن یکی از دغدغه های اصلی مردم انتخاب و خرید خانه با قیمت معقول و منطقی می باشد. در سه ماه نخست سال 98 میزان نقل و انتقال به دلیل تورم اقتصادی و بی ثباتی بازارهای موازی نظیر ارز با کاهش تقاضا همراه شد و مردم در انتظار کاهش التهاب قیمتی در بازار مسکن هستند. فایل های فروش و اجاره مشاورین املاک نیز متناسب با نیاز مردم در دسترس نمی باشد. به طور مثال در حال حاضر بیشترین تقاضا برای خرید آپارتمان های متراژ پایین در مناطق جنوبی تهران می باشد اما تعداد کمی آپارتمان کوچک برای فروش در دسترس می باشد که این فایل ها نیز با سوداگری و دلال بازی با نرخ های خارج از عرفی به مشتریان ارائه می گردد.
به گزارش متراژ سامانه آنلاین جست و جوی ملک، بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی رئیس اتحادیه املاک، در 20 روز ابتدایی خرداد ماه 98 خرید و فروش مسکن در تهران 61 درصد و در کل کشور 32 درصد کاهش یافته است. مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگاران خاطر نشان کرد: در 20 روز نخست خرداد سال جاری بالغ بر 4702 فقره خرید و فروش آپارتمان در پایتخت انجام شده که در قیاس با زمان مشابه سال قبل حدود 60 درصد افت مشاهده شده که این مقدار بیشترین مقدار کاهش سالیانه از دی ماه سال گذشته تاکنون را نشان می دهد.
وضعیت بازار اجاره مسکن و رهن خانه در تهران نیز حال و روز مساعدی ندارد و مستاجران با کاهش ارزش پول ملی و تورم شدید قادر به انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود برای سکونت نشده اند. هرچند که رشد قیمت مسکن نسبت به بازارهای موازی کمتر است اما عدم پوشش دهی وام مسکن و حباب قیمت ها در بازار مسکن موجب رکود گردیده و سوداگری با هدف کسب سود بیشتر نیز باعث نارضایتی و کاهش ثبت قرارداد اجاره در کلان شهرهایی نظیر تهران و اصفهان گردیده است. کارشناسان امیدوارند با روند کاهش نرخ ارز قیمت ها در بخش املاک مقداری تعدیل شود و در تابستان شاهد افزایش حجم معاملات باشیم.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.