تهاتر، ناجی باغ های پایتخت

مهرداد شاه عطاری
1397/01/08
213
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تهاتر، ناجی باغ های پایتخت

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر چهارم، خواستار خریداری باغ های باقی مانده تهران با تهاتر املاک شد. به گزارش متراژ به نقل از ایسنا، محمد حقانی با اشاره کردن به لغو مصوبه برج-باغ در شورای شهر تهران و فرصت دو ماهه داده شده به شهرداری تهران برای جایگزینی این مصوبه لغو شده و ارائه لایحه جدید، افزود: در شورای شهر چهارم برای لغو مصوبه برج-باغ تلاش های فراوانی کردیم چرا که معتقد هستیم این مصوبه باعث تخریب و نابودی باغ های تهران شده است. وی با اشاره به اینکه این مصوبه در شورای دوم در سال 82 تصویب و ابلاغ شد اضافه کرد: این مصوبه بسیار بدبود چرا که بسیاری از باغ های پایتخت را از بین برد. حقانی با اشاره به تخلفات و انحرافات در هنگام اجرای این طرح افزود: حتی اگر این مصوبه بد به صورت کامل اجرا می شد شاهد این شدت تخریب فضای سبز تهران نبودیم، اما این مصوبه به مقتضیات حال مسئولان آن زمان تغییر می کرد تا جایی که شاهد اجازه صددرصد گود برداری برای ساخت پارکینگ به مالکان بودیم و این در حالی بود که ریشه درختان نابود می شد. حقانی با بیان این موضوع که ما در شورای شهر تلاش فراوان کردیم تا بتوانیم این مصوبه را لغو کنیم اما نداشتن رای اکثریت مانع این امر شد گفت: به هر حال جلوی ضرر را از کجا که بگیری منفعت است و شورای شهر پنجم توانست به دلیل اکثریت آرایی که دارد این مصوبه را لغو و به باغ های تهران جان تازه ای بخشد. وی در ادامه با اشاره به این که شهرداری تهران با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و حالی که وجود دارد می تواند با تهاتر املاک تهران باغ های باقی مانده را خریداری و حفظ کند، گفت چیزی از این باغ ها نمانده است و تعداد باغ هایی که شانس نجات دارند بسیار پایین است و مسئولان باید با انجام تهاتر تملک این باغ ها را در برنامه خود قرار داده و آنها را حفظ کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر چهارم، خواستار خریداری باغ های باقی مانده تهران با تهاتر املاک شد.
به گزارش متراژ به نقل از ایسنا، محمد حقانی با اشاره کردن به لغو مصوبه برج-باغ در شورای شهر تهران و فرصت دو ماهه داده شده به شهرداری تهران برای جایگزینی این مصوبه لغو شده و ارائه لایحه جدید، افزود: در شورای شهر چهارم برای لغو مصوبه برج-باغ تلاش های فراوانی کردیم چرا که معتقد هستیم این مصوبه باعث تخریب و نابودی باغ های تهران شده است.
وی با اشاره به اینکه این مصوبه در شورای دوم در سال 82 تصویب و ابلاغ شد اضافه کرد: این مصوبه بسیار بدبود چرا که بسیاری از باغ های پایتخت را از بین برد.
حقانی با اشاره به تخلفات و انحرافات در هنگام اجرای این طرح افزود: حتی اگر این مصوبه بد به صورت کامل اجرا می شد شاهد این شدت تخریب فضای سبز تهران نبودیم، اما این مصوبه به مقتضیات حال مسئولان آن زمان تغییر می کرد تا جایی که شاهد اجازه صددرصد گود برداری برای ساخت پارکینگ به مالکان بودیم و این در حالی بود که ریشه درختان نابود می شد.
حقانی با بیان این موضوع که ما در شورای شهر تلاش فراوان کردیم تا بتوانیم این مصوبه را لغو کنیم اما نداشتن رای اکثریت مانع این امر شد گفت: به هر حال جلوی ضرر را از کجا که بگیریم منفعت است و شورای شهر پنجم توانست به دلیل اکثریت آرایی که دارد این مصوبه را لغو و به باغ های تهران جان تازه ای بخشد.
وی در ادامه با اشاره به این که شهرداری تهران با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و حالی که وجود دارد می تواند با تهاتر املاک تهران باغ های باقی مانده را خریداری و حفظ کند، گفت: چیزی از این باغ ها نمانده است و تعداد باغ هایی که شانس نجات دارند بسیار پایین است و مسئولان باید با انجام تهاتر، تملک این باغ ها را در برنامه خود قرار داده و آنها را حفظ کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.