کاهش نرخ سود وام مسکن و رقابت با بازار طلا و ارز

مشاور متراژ
1397/01/14
258
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاهش نرخ سود وام مسکن و رقابت با بازار طلا و ارز

پیش بینی کردن آینده بازار مسکن عموما امر دشواری است. عواملی مانند نرخ تورم متغییر، سیاست های مختلف دولت، وجود بازارهای جایگزین چون طلا، دلار و بورس، سود بانکی و عواملی دیگر عملا پیش بینی این بازار را غیر ممکن میسازد. به دلیل تاثیر پذیری بازار مسکن از بازار ارز انجام عقد قرار داد برای متقاضیان سخت شده و احتمال کاهش تعداد خرید و فروش آپارتمان وجود دارد. نرخ ارز و اتومبیل و سکه و طلا در روزهای آخر 96 گران شده است. و نرخ رشد بازار بورس صعودی بوده است، در این حالت بازار، سرمایه گذاران سرمایه های خود را جا به جا می کنند. به گزارش متراژ، عباس آخوندی درباره اوضاع مسکن سال 97 بیان کرد: به نظر میرسد بازار ارز و طلا نسبت به بازار مسکن در سال جدید طرفداران بیشتری داشته باشد. وزارت راه و شهر سازی متقاضی افزایش وام خرید مسکن شده است ولی هنوز شورای پول و اعتبار آن را تصویب نکرده است

پیش بینی کردن آینده بازار مسکن عموما امر دشواری است. عواملی مانند نرخ تورم متغییر، سیاست های مختلف دولت، وجود بازارهای جایگزین چون طلا،دلار و بورس، سود بانکی و عواملی دیگر عملا پیش بینی این بازار را غیر ممکن میسازد.
به دلیل تاثیر پذیری بازار مسکن از بازار ارز انجام عقد قرار داد برای متقاضیان سخت شده  و احتمال کاهش تعداد خرید و فروش آپارتمان وجود دارد. 
نرخ ارز و اتومبیل و سکه و طلا در روزهای آخر 96 گران شده است و نرخ رشد بازار بورس صعودی بوده است، در این حالت بازار، سرمایه گذاران سرمایه های خود را جا به جا می کنند.
به گزارش متراژ، عباس آخوندی درباره اوضاع مسکن سال 97 بیان کرد: به نظر میرسد بازار ارز و طلا نسبت به بازار مسکن در سال جدید طرفداران بیشتری داشته باشد. وزارت راه و شهر سازی متقاضی افزایش وام خرید مسکن شده است ولی هنوز شورای پول و اعتبار آن را تصویب نکرده است. در این ضمینه تقاضای کاهش سود وام مسکن  به 6 درصد مطرح شده است که تصویب خواهد شد زیرا رئیس جمهور آن را تایید کرده است. وی افزود: به دنبال افزایش وام مسکن تا سقف 200 میلیون تومان نیز هستیم.

برچسب ها

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.