بازار ملک و رکود تورمی پیش رو

سمیه نوروزیان
1397/01/18
318
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار ملک و رکود تورمی پیش رو

به گفته ی یکی از کارشناسان اقتصاد مسکن احتمالا عواملی مانند افزایش نرخ ارز، نرخ سود بانکی وفشارهای بین المللی تاثیر منفی بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت و بخش مسکن یکی از سطوحی است که دجار تورم رکودی می شود. سلمان خادم المله در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: به اعتقاد من دلار هنوز با ارزش واقعی خود فاصله دارد و فعالان بازار مسکن منتظر هستند که وضعیت دلار ثابت شود تا خود را با آن تطبیق دهند. همینطور با توجه به تاثیر متغیرهای اقتصادی مانند کاهش نرخ بهره و افزایش نرخ ارز، مسکن دهکهای 8 و 9 تحرک بیشتری به خود گرفت و اگر قرار بر این باشد که نرخ ارز باز هم افزایش پیدا کند که احتمال آن بالاست با یک وقفه زمان چند ماهه تاثیر خودش را با رشد قیمت مسکن و رکود این بخش خواهد گذشت. به گزارش متراژ به نقل از ایسنا بانک مرکزی اعلام کرد در اسفند ماه سال گذشته متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در شهر تهران 5.76 میلیون تومان بود که نسبت به اسفند سال قبل (1395) بالغ بر 26.1 درصد افزایش یافته است. همینطور تعداد معاملات ساختمان های مسکونی در تهران به 12.3 هزار واحد رسید که نسبت به اسفند سال قبل نیم درصد افزایش نشان می دهد.بیشترین رشد متوسط قیمت ساختمان مربوط به منطقه 5 با 40.9 درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن بوده است.

 به گفته ی یکی از کارشناسان اقتصاد مسکن احتمالا عواملی مانند افزایش نرخ ارز، نرخ سود بانکی و فشارهای بین المللی تاثیر منفی بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت و بخش مسکن یکی از سطوحی است که دچار تورم رکودی می شود.
سلمان خادم المله در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: به اعتقاد من دلار هنوز با ارزش واقعی خود فاصله دارد و فعالان بازار مسکن منتظر هستند که وضعیت دلار ثابت شود تا خود را با آن تطبیق دهند. همینطور با توجه به تاثیر متغیرهای اقتصادی مانند کاهش نرخ بهره و افزایش نرخ ارز، مسکن دهکهای 8 و 9 تحرک بیشتری به خود گرفت و اگر قرار بر این باشد که نرخ ارز باز هم افزایش پیدا کند که احتمال آن بالاست با یک وقفه زمانی چند ماهه تاثیر خودش را با رشد قیمت مسکن و رکود این بخش خواهد گذاشت.
به گزارش متراژ به نقل از ایسنا بانک مرکزی اعلام کرد در اسفند ماه سال گذشته متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در شهر تهران 5.76 میلیون تومان بود که نسبت به اسفند سال قبل (1395) بالغ بر 26.1 درصد افزایش یافته است. همینطور اعداد معاملات ساختمان های مسکونی در تهران به 12.3 هزار واحد رسید که نسبت به اسفند سال قبل نیم درصد افزایش نشان می دهد. بیشترین رشد متوسط قیمت ساختمان مربوط به منطقه 5 با 40.9 درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن بوده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.