اعطای تسهیلات بدون سپرده به متقاضیان مسکن

مهناز مطیری
1397/01/28
215
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اعطای تسهیلات بدون سپرده به متقاضیان مسکن

مسعود ایزدی تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن را اعلام کرد و گفت: به منظور افزایش توان مالی و تقویت تقاضا، ایجاد جذابیت و ترغیب خریداران برای استفاده از تسهیلات، تا پایان خرداد ماه سال جاری اعطای تسهیلات به تمام متقاضیانی که تمایل به استفاده از «سقف تسهیلات» خرید مسکن صرفا از محل «اوراق گواهی حق تقدم» را دارند، امکان پذیر است. ​مدیر امور ارتباطات و حوزه ی مدیریت بانک مسکن، در خصوص زمان اعطای این تسهیلات بیان کرد: اعطای تسهیلات بدون سپرده نامبرده به متقاضیانی که حداکثر تا پایان خرداد ماه 97 نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند، امکان پذیر است، بنابراین تقاضای دریافت تسهیلات در صورتی که تا قبل از پایان خرداد ماه در دفترنامه ها ثبت و کارمزد ارزیابی پرداخت شود، قابل بررسی بوده و حداکثر تا پایان مرداد ماه سال جاری قابل صدور پیش نویس، ثبت و افتتاح قطعی خواهد بود، اما باید تاکید کرد صدور یا تمدید پیش نویس بعد از مرداد ماه سال جاری امکان پذیر نیست.

مسعود ایزدی تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن را اعلام کرد و گفت: به منظور افزایش توان مالی و تقویت تقاضا، ایجاد جذابیت و ترغیب خریداران برای استفاده از تسهیلات، تا پایان خرداد ماه سال جاری اعطای تسهیلات به تمام متقاضیانی که تمایل به استفاده از «سقف تسهیلات» خرید مسکن صرفا از محل «اوراق گواهی حق تقدم» را دارند، امکان پذیر است.
مدیر امور ارتباطات و حوزه ی مدیریت بانک مسکن، در خصوص زمان اعطای این تسهیلات بیان کرد: اعطای تسهیلات بدون سپرده نامبرده به متقاضیانی که حداکثر تا پایان خرداد ماه 97 نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند، امکان پذیر است، بنابراین تقاضای دریافت تسهیلات در صورتی که تا قبل از پایان خرداد ماه در دفترنامه ها ثبت و کارمزد ارزیابی پرداخت شود، قابل بررسی بوده و حداکثر تا پایان مرداد ماه سال جاری قابل صدور پیش نویس، ثبت و افتتاح قطعی خواهد بود، اما باید تاکید کرد صدور یا تمدید پیش نویس بعد از مرداد ماه سال جاری امکان پذیر نیست.
وی افزود: در شرایط فعلی، سقف تسهیلات اوراق 60، 50 و 40 میلیون تومانی در تهران و سایر شهرها است و برای زوجین نیز 100، 80 و 60 میلیون تومان با توجه به مناطق وقوع ملک است. ایشان اضافه کردند درصورتی که از حداکثر تسهیلات استفاده شود، در حالت انفرادی تا 10میلیون تومان و در حالت زوجین تا 20میلیون تومان، با تفاوت اینکه برای اخذ تسهیلات جدید نیازی به خرید اوراق ندارد، به میزان تسهیلات افزوده خواهد شد.
ایزدی با بیان این موضوع که اعطای تسهیلات جعاله نیز مانند روال قبلی ادامه می یابد، توضیح داد: تحت شرایط جدید حداکثر میزان دریافتی تسهیلات در حالت زوجین 140، 120 و 100 میلیون تومان و در حالت انفرادی 90، 80 و 70میلیون تومان درسه گروه شهری خواهد بود که ایزدی نکاتی را درباره این طرح بیان کرد. ابتدا در شرایطی که تسهیلات درخواستی از محل ارائه اوراق، از لحاظ مبلغ، کمتر از سقف های قابل پرداخت یا علی رغم استفاده از سقف، بخشی از تسهیلات از محل دیگری پرداخت شده یا بدهی قبلی باشد، در این صورت پرداخت تسهیلات بدون سپرده امکان پذیر نیست. همچنین درباره نرخ سود تسهیلات گفت: تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در حال حاضر 18 درصد و با بازپرداخت 5 ساله به روش های ساده و پلکانی ارایه می­ شود.

منبع: عصر اعتبار
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.