آخرین اخبار از طرح مجلس برای اجرای مسکن اجتماعی

مهرداد شاه عطاری
1397/02/03
276
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آخرین اخبار از طرح مجلس برای اجرای مسکن اجتماعی

چند سالی می شود که دولت در خصوص تحقق وعده تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و نحوه اجرای آن با چالش مواجه است، به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس، طرح و برنامه خانه دار کردن کم درآمدها با پیش بینی چگونگی پرداخت تسهیلات در دست بررسی است. مسکن مهر یکی از طرح ها برای تحقق وعده مسکن اجتماعی به اقشار آسیب پذیر جامعه بود که در دولت یازدهم و دوازدهم عملیاتی شد، اما هنوز داستان ناتمام بهره برداری از برخی از پروژه های مسکن مهر در استان های مختلف تمام نشده است.

چند سالی می شود که دولت در خصوص تحقق وعده تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و نحوه اجرای آن با چالش مواجه است، به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس، طرح و برنامه خانه دار کردن کم درآمدها با پیش بینی چگونگی پرداخت تسهیلات در دست بررسی است.
مسکن مهر یکی از طرح ها برای تحقق وعده مسکن اجتماعی به اقشار آسیب پذیر جامعه بود که در دولت یازدهم و دوازدهم عملیاتی شد، اما هنوز داستان ناتمام بهره برداری از برخی از پروژه های مسکن مهر در استان های مختلف تمام نشده است.
در حال حاضر و با توجه به افزایش نرخ تورم صاحب خانه شدن افراد کم درآمد جامعه بسیار پیچیده و سخت شده است و با توجه به بازار عرضه و تقاضا باید برنامه مشخص و هدفمندی برای این موضوع پیاده سازی و اجرا شود.

دلیل خانه دار نشدن اقشار کم درآمد 
رضایی هم چنین افزود : بیشتر اقشار جامعه به منظور دریافت تسهیلات قادر به سپرده گذاری در صندوق پس انداز یکم نیستند و برای رفع این مانع در تلاش برای تامین مسکن ارزان هستیم.
مجلس برای حمایت از این قشر پیشنهاد کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن و افزایش دوره بازپرداخت وام را پیشنهاد و در نظر دارد.
بی توجهی و عدم نظارت به انباشت تقاضا در موضوع مسکن حباب فعلی نرخ ها را ایجاد می کند و به همین دلیل باید به بازار مسکن و نحوه سازماندهی آن بیشتر توجه شود.

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.