مردم تهران چه معیارهایی را برای خرید خانه در تهران دارند؟

سعیده قنبری
1397/02/09
236
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مردم تهران چه معیارهایی را برای خرید خانه در تهران دارند؟

در این مقاله متراژ قصد دارد شما را به معیارهایی که پایتخت نشینان برای خرید خانه و مسکن به آن توجه می کنند بیشتر آشنا کند. بازار مسکن طی چند ماه اخیر با تاثیر پذیری از نوسان و افزایش نرخ ارز و طلا با افت و رکود نسبی مواجه شده است و با توجه به میانگین هزینه خرید خانه در تهران ( 5 میلیون و 500 هزار تومان)، مردم رغبت و تمایل بیشتری به خرید آپارتمان هایی با میانگین قیمتی 2 تا 4 میلیون تومان دارند.

در این مقاله متراژ قصد دارد شما را به معیارهایی که پایتخت نشینان برای خرید خانه و مسکن به آن توجه می کنند بیشتر آشنا کند.
بازار مسکن طی چند ماه اخیر با تاثیر پذیری از نوسان و افزایش نرخ ارز و طلا با افت و رکود نسبی مواجه شده است و با توجه به میانگین هزینه خرید خانه در تهران ( 5 میلیون و 500 هزار تومان)، مردم رغبت و تمایل بیشتری به خرید آپارتمان هایی با میانگین قیمتی 2 تا 4 میلیون تومان دارند.
با نگاهی به گزارش های منتشر شده از بانک مرکزی میزان تقاضا و خرید واحد های مسکونی در تهران که ارزشی معادل 2 تا 4 میلیون تومان برای هر متر مربع دارند افزایش یافته و میزان معاملات مسکن برای واحدهای لوکس و گران قیمت در مناطق شمالی تهران با کاهش روبه رو گردیده است.
این گزارش و آمار حاکی از آن است که متقاضایان خرید آپارتمان در تهران  بیشتر تمایل به خرید واحدهایی دارند که قیمت آن ها پایین تر و مناسب تر است و خانه های مسکونی با متراژ 60 و 70 متر نیز بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرند.
هنوز هم قدرت خرید در میان متقاضیان مسکن نسبت به تسهیلات ارائه شده برای خرید مسکن در تهران و میانگین قیمت ها در پایتخت بسیار پایین تر از حد انتظار می باشد و شورای پول و اعتبار می بایست با اتخاذ تدابیری در حوزه مسکن اجتماعی میزان تسهیلات خرید خانه در تهران را تا سقف 200 میلیون تومان افزایش دهد.
در گزارش بانک مرکزی در خصوص میزان معاملات واحدهای مسکونی در تهران نیز  آمار جالبی درج شده است:
15.7 درصد خرید و فروش مسکن در تهران به واحدهایی که بین 60 تا 70 متر مربع را دارند، مربوط می شود.
هم چنین خانه هایی که متراژ 50 تا 60 متر دارند15.5درصد و آپارتمان های 70 تا 80 متری 11.7 درصد، معاملات را به خود اختصاص داده اند.

منبع : خبر آنلاین

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.