آیا سقف وام مسکن در سال 1397 افزایش می باید؟

آرش توکلی
1397/02/11
312
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا سقف وام مسکن در سال 1397 افزایش می باید؟

متراژ با بررسی سخنان وزیر راه و شهرسازی پیش بینی می کند شرایط وام مسکن و سقف تسهیلات مسکن در سال 1397 تسهیل و قدرت خرید واحدهای مسکونی برای مردم بیشتر گردد. با افزایش نرخ کالاها و تورم یکی از سوالات و دغدغه های مردم در خصوص میزان تسهیلات وام مسکن در سال 1397 می باشد.

متراژ با بررسی سخنان وزیر راه و شهرسازی پیش بینی می کند شرایط وام مسکن و سقف تسهیلات مسکن در سال 1397 تسهیل و قدرت خرید واحدهای مسکونی برای مردم بیشتر گردد.
در سال 1397 با افزایش نرخ کالاها و تورم یکی از سوالات و دغدغه های مردم میزان تسهیلات وام مسکن می باشد.
عباس آخوندی در خصوص سقف وام مسکن در سال جاری و پرسش به این پاسخ که آیا میزان تسهیلات بانکی افزایش خواهد یافت یا خیر، خاطر نشان کرد که تمام تلاش خود را برای افزایش سقف وام مسکن خواهم کرد اما نظر و تصمیم گیری نهایی با موافقت و تایید هیات دولت خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی که در جلسه تشکل ها و نمایندگان بخش خصوصی با مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی برگزار شد در خصوص بازار مسکن و شرایط آن افزود: از کم شدن تعرفه سود وام صندوق مسکن یکم خبر داد و تلاش برای اجرای مسکن اجتماعی و آسان سازی شرایط خرید خانه برای مردم یکی از مهمترین اهداف خود عنوان کرد.
این وزیر در مصاحبه های گذشته خود نیز نسبت به اجرایی شدن قانون افزایش سقف وام مسکن به 200 میلیون اشاره کرده بود.
با محاسبه میزان تسهیلات برای خرید مسکن می توان نتیجه گیری کرد که با افزایش تعرفه وام مسکن:
سقف وام برای متقاضیان مسکن به 100 میلیون تومان خواهد رسید و با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن یکم از 9.5 درصد به 8درصد شرایط خانه دار شدن و تامین مسکن با توجه به تورم اقتصادی و رکود بازار مسکن مقداری تسهیل می شود.

منبع: فارس

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.